کد خبر: ۱۶۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
یادداشت؛

آیت‌الله صدیقی و تابویی که شکسته شد

مریم اسدی فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: حضور بیشتر مردم نسبت به دیگر حضورها در نماز عبادی سیاسی جمعه نیز نشان داد که این طلب عفو توسط آنان پذیرفته شده و آنان بیش از گذشته نسبت به آنچه دشمن می‌گوید با دید نقادانه و منصفانه نظر دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، هر چند آنچه پیرامون آیت‌الله صدیقی و حوزه علمیه وی روی داد، تلخ و مایه عبرت بود؛ اما آنچه که از سوی آیت‌الله صدیقی و خصوصاً در نمازجمعه اخیر تهران روی داد، یک امری بود که در تاریخ کم سابقه است.


وی بعد از چند بار پوزش و معذرت‌خواهی در فضای مجازی و به وسیله تصویر این بار در خطبه‌های نمازجمعه به صورت رسمی از ملت ایران معذرت خواهی کردند و به نوعی مسئولیت شکسته شدن دل‌های پاک مؤمنین را پذیرفتند.


این معذرت خواهی زمانی خود را بهتر نشان می‌دهد که به تاریخچه این موارد در کشور نگاه کنیم که مسئولان قبلی نه تنها حاضر به پوزش نبودند، بلکه برای خود و اطرافیان خط قرمزی تعیین می‌کردند و اجازه ورود هیچ‌کس حتی حاکمیت هم به آن نمی‌دادند.


اما این بار این تابو شکسته شد و ایشان معذرت خواهی کرده و اعلام کردند خسارت وارده جبران شده است و این یعنی پذیرش مسئولیت که خیلی‌ها با پذیرش آن بیگانه بودند و آن را در بهترین حالت توجیه می‌کردند.


حضور بیشتر مردم نسبت به دیگر حضورها در نماز عبادی سیاسی جمعه نیز نشان داد که این طلب عفو توسط آنان پذیرفته شده و آنان بیش از گذشته نسبت به آنچه دشمن می‌گوید با دید نقادانه و منصفانه نظر دارند.


باید که وهله نخست مراجع و علما و همه تریبون داران مراقب زندگی سیاسی و اقتصادی خود بوده تا دیگر شاهد این موارد نباشیم و در وهله دوم هم اگر اتفاقی روی داد، شجاعانه مسئولیت آن را بپذیرند و برای عموم بازگو کنند.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان