کد خبر: ۱۶۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
امام‌جمعه شهرستان استهبان در گفتگو با شیرازه:

باید به نورانیت قرآن پناه ببریم

امام‌جمعه شهرستان استهبان گفت: در روایت آمده است نَوِّرُوا بُیُوتَكُمْ بِتِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ خانه‌های خودتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید و ما اگر می‌خواهیم از آسیب‌های اجتماعی از نواقصی که به خاطر حمله تمدن غرب به خانواده‌های ما دارد، مصون بمانیم باید به نورانیت قرآن پناه ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر ساجدی امام جمعه  استهبان در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت:
هر سال نامی را برای سال قرآنی شهرستان استهبان، دبیرخانه شهرستان قرآنی استهبان انتخاب می‌کنند این سال از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: امسال نام سال قرآنی و شهرستان قرآنی جلسات خانگی قرآن انتخاب شد و در روایت آمده است نَوِّرُوا بُیُوتَكُمْ بِتِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ خانه‌های خودتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید و ما اگر می‌خواهیم از آسیب‌های اجتماعی از نواقصی که به خاطر حمله تمدن غرب به خانواده‌های ما دارد، مصون بمانیم باید به نورانیت قرآن پناه ببریم.

 

سید جعفر ساجدی گفت:به نظر می‌رسد تشکیل جلسات قرانی که بسیار کم هزینه و در عین حال اقدام پرارزشی است در شکل اجرای این جلسات معنوی من از همه مردم عزیز خواهش می‌کنم، کار را بزرگ و سخت از جهت ظاهری و مادی نبینند. پذیرایی‌های ساده، یک چای از اول یک پذیرایی بسیار ساده تعهد کنند، که تا آخر انجام شود و بیش از این هم نباشد همچنین این جلسات در قالب جلسات خانگی که می‌خواهد برگزار شود، بین همسایه‌ها یا بین‌فامیل یا بین هم مسجدی‌ها ایجاد ارتباط می‌کند.

امام جمعه استهبان در ادامه افزود: هر هفته خانه یکی از این عزیزان اسمی برای این جلسه‌ی خانگی قرآنی در محل یا در همسایگی مسجد یا در‌فامیل انتخاب کنند. یکی از اساتید قرآنی که در شهرستان ما کم نیستند، در حوزه علمیه حضور دارند. حافظان کل قرآن، در میان معلمان بازنشسته‌ی خوب معارف ما حضور دارد. خیلی از ائمه جماعات مساجد ما، خودشان اساتید قرآن هستند.

وی ادامه داد:یک جلسه نهایتاً یک ساعت که بخشی از این وقت را مثلاً بیست دقیقه از وقت را اختصاص به روخوانی، روان خوانی و تجوید، حالا با توجه به نیاز مخاطب، بیست دقیقه را تخصیص بدهند به توضیح آن آیه و ترجمه. آیا تفسیر ساده‌ای از آیات استفاده از تفسیر‌های ساده‌ای مثل تفسیر نور اگر مفصل‌تر خواستن تفسیر نمونه و ۱۵ دقیقه تا ۲۰ دقیقه هم زمان پذیرایی و چایی خوردن و اگر خواستند این جلسه را متبرک به روضه‌ای از روضه‌های حضرت اباعبدالله الحسین قرار دهند و این جلسه تمام می‌شود.

حجت الاسلام‌والمسلمین ساجدی در پایان گفت: این‌ها نورانیت می‌آورد برای زندگی‌های ما، این‌ها باعث می‌شود خانواده‌های ما در مقابل آسیب‌ها مصون بمانند. این‌ها باعث می‌شود ان شاءالله تربیت بچه‌ها، تربیت قرآنی شود در مقابل هجمه‌هایی که در شبکه‌های مجازی توسط دشمنان ما به اعتقادات بچه‌ها به اعمال نیکی که باید بسترش خانواده‌های ما باشد. به این اعتقاد و عمل در خانواده‌ها دارد هجمه وارد می‌شود ان‌شاءالله در مقابل این هجمه‌ها حکم واکسیناسیون و حکم ایمنی را خواهد داشت و نسلی قرآنی را با توجه به معارف قرآن و با توجه به معارف اهل بیت ان شاءالله رشد خواهیم داد و در شهرستان قرآنی از وجود این نسل بهره خواهیم برد.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴ 

برچسب ها: استهبان ، قران ، رمضان
نظرات بینندگان