کد خبر: ۱۶۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت:

نبض آموزش جامعه در دست معلم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت گفت: با توجه به رسالت خطیر معلم در جامعه می‌بایست نسبت به مطالبان به‌حق این قشر زحمت‌کش رسیدگی شود بلکه با انگیزه‌ای بهتر نسبت به وظیفه خود اقدام کنند و معلم‌ها با به روز نگه داشتن خود در مقوله علم زمینه پیشرفت خود و جامعه را رقم بزنند زیرا به نوعی نبض آموزش جامعه در دست معلم است.

سیروس فارسی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، با اشاره به نقش معلم در جامعه گفت:هرچند تعلیم افراد برای معلمین و اساتید بسیار مهم است؛ اما مهم‌ترین وظیفه معلم تربیت روحی و معنوی افراد است تا در آینده جامعه معنوی و رو به رشدی داشته باشیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت افزود: در کلام امامین انقلاب، شهید مطهری یکی از افرادی است که به بیان ایدئولوژی اسلام ناب پرداخته و با تئوریزه کردن این ایدئولوژی به شکل گیری و جهت دهی افکار مردم ایران در به سرانجام رسیدن انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند، به همین خاطر توسط ضدانقلاب به شهادت رسیدند؛ زیرا توان مبارزه فکری و کلامی با این اندیشمند بزرگ را نداشتند.


وی مطرح کرد: با اینکه بیش از چهار دهه از آرا و اندیشه‌های این شهید بزرگوار می‌گذرد؛ اما اگر فردی امروز این آثار را مطالعه کند هنوز به نو بودن اندیشه‌های ایشان پی می‌برد و سبب حرکت فکری و عملی افراد در جامعه می‌شود؛ زیرا افکار ایشان ناشی از اصول اسلام است که خاصیت اصول در تازه بودن و محرک بودن است در کلام ایشان هم منعکس شده است.


فارسی گفت: باید مطرح کرد که نقش معلم در زندگی دانش آموزان این‌گونه است که مسئول تمام افرادی است که زیر دست او تربیت می‌شوند و در حقیقت رفتار معلم تأثیر بسزایی بر رفتار و زندگی هر دانش آموزی خواهد داشت.


رئیس دانشگاه آزاد واحد مرودشت گفت: معلم باید با هر دانش آموزی مطابق با استعداد وی رفتار کند تا باعث تفاوت بین دانش آموزان نشود همچنین کمال گری از ویژگی‌های هر انسان است که باید معلم‌ها به آن بپردازند و باید بدانند که رفتار الگو با دانش آموزان باید به‌ گونه‌ای باشد که برایشان قابل فهم و درک باشد.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانیم ستون فقرات آموزش و پرورش معلمان هستند، در اسلام به عنوان یک مقام والا از آنها یاد می‌کنند و هر مقداری که انسان عظمتش زیادتر باشد، مسئولیتش زیادتر است و چون معلم عظمتش زیادتر است.

 
فارسی در پایان افزود: با توجه به رسالت خطیر معلم در جامعه می‌بایست نسبت به مطالبان به‌حق این قشر زحمت‌کش رسیدگی شود بلکه با انگیزه‌ای بهتر نسبت به وظیفه خود اقدام کنند و معلم‌ها با به روز نگه داشتن خود در مقوله علم زمینه پیشرفت خود و جامعه را رقم بزنند زیرا به نوعی نبض آموزش جامعه در دست معلم است.

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: روز معلم ، مصاحبه ، شیرازه
نظرات بینندگان