کد خبر: ۱۶۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس پلیس فتا استان فارس:

کاربران به لینک‌های ناشناس اطمینان نکنند

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال می‌شود مراجعه و اطمینان نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط عمومی پلیس فتا فارس، امیرحسین سلیمانی گفت: کلاهبرداران سایبری با سو استفاده از موضوعات مختلف با بهره‌گیری از مهندسی اجتماعی و اقدام به تبلیغات مختلف مانند: شکوایه، پرداخت سهام عدالت، یارانه و از این قبیل موارد کرده و از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.


سرهنگ سلیمانی اضافه کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک کردن روی لینک ارسالی و سپس هدایت آنها به درگاه بانکی جعلی دارند و در بعضی موارد شهروندان با کلیک کردن بر روی این لینک‌های آلوده بدون اینکه خودشان متوجه این موضوع باشند بدافزاری بر روی گوشی تلفن آن‌ها نصب می‌شود.


به گفته این مقام سایبری، کاربران بدون آگاهی وارد لینک‌های آلوده می‌شوند در حالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.


رئیس پلیس فتای استان فارس تأکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال می‌شود مراجعه و اطمینان نکنند.


وی گفت: مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی فعال است و شکایات مردمی در خصوص جرایم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود. چنانچه کاربران با مشکلاتی در خصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.


این مقام انتظامی، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان