کد خبر: ۱۶۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل میراث فرهنگی فارس مطرح کرد:

تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های فارس

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های فارس در دستور کار است افزود: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه و بالفعلی که در شهرستان فیروزآباد به‌ویژه شهر میمند وجود دارد تمامی تلاشمان در سال جاری تقویت زیرساخت‌ها با مشارکت مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه » به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی گفت: هشتم اردیبهشت‌ماه به نام روز می‌مند در تقویم رویداد‌های ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: نام‌گذاری روز‌ها و هفته‌ها همچنین مناسبت‌های فرهنگی و گردشگری باید بتواند به اقتصاد منطقه همچنین توسعه گردشگری کمک کند که این مباحث تنها با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجرایی گردشگری میسر است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های فارس در دستور کار است افزود: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه و بالفعلی که در شهرستان فیروزآباد به‌ویژه شهر میمند وجود دارد تمامی تلاشمان در سال جاری تقویت زیرساخت‌ها با مشارکت مردم است.

وی برگزاری جشنواره‌های مناسبتی در شهرستان‌های فارس مانند جشنواره گل و گلاب می‌مند را فرصت طلایی برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری منطقه عنوان کرد و گفت: برای نمونه در طول برگزاری چنین جشنواره‌ای که به مدت یک هفته برگزار می‌شود شاهد اجرای تور‌های گردشگری متعددی هستیم که نه‌تنها به رونق اقتصاد گردشگری کمک می‌کند بلکه منجر به شناخت بیشتر گردشگران از آثار تاریخی، فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه شهرستان فیروزآباد بحثی از آثار جهانی محور ساسانی را در دل خود جای‌داده است گفت: با توجه به اقدامات زیرساختی که در حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی در این محور چون نورپردازی قلعه دختر فیروزآباد و مرمت و ساماندهی آثار تاریخی و ایجاد سرویس‌های بهداشتی مناسب انجام‌شده است وهمچنین وجود جاذبه‌های‌های طبیعی و وجود مزارع گل در منطقه می‌مند‌امیدواریم این محور به یکی از اصلی‌ترین محور‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

ثابت اقلیدی همچنین با اشاره به اینکه فیروزآباد یکی از شهرستان‌های پرجاذبه استان فارس است گفت: انواع جاذبه‌های گردشگری را می‌توان در این شهرستان دید همچنین این منطقه در حوزه صنایع‌دستی به‌خصوص دست‌بافت‌های حرف اول را میزد چراکه فیروزآباد شهر ملی دست بافته‌هاست. 

انتهای خبر/

برچسب ها: فضای مجازی ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان