کد خبر: ۱۶۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

جهادگران حامی نیازمندان

 گروه جهادی امام علی(ع) متشکل از کارمندان بسیجی پایگاه مقاومت اداره گاز منطقه یک شیراز با توجه‌ به مراجعات مکرر مردم نیازمند و کم‌بضاعت که قادر به پرداخت قبوض گاز خود نبودند در یک حرکت انقلابی و خودجوش اقدام به تأسیس این گروه جهادی کردند تا گوشه‌ای از مشکلات نیازمندان این حوزه را بر طرف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،  قرآن کریم در آیه ولایت می‌فرماید: «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ» (آیه ۵۵ سوره مائده)؛ یعنی در کنار نماز و عبادت زکات بدهید در واقع رسیدگی به فقرا از نماز و عبادت خدا جدا نیست؛ و راه رسیدن به خدا خدمت به خلق است.

این یعنی ما از طریق خدمت به مردم می‌توانیم به خدا برسیم و خداوند متعال وسیله‌ای برای ما قرار داده است که هر کسی می‌خواهد به حقیقت خودش پی ببرد، مسیرش این است که به مردم خدمت کند.


علیرضا سیوندیان در گفتگو با خبرنگار این رسانه در مورد زمینه شکل‌گیری  گروه جهادی امام علی (ع) بیان کرد: با مراجعه مکرر برخی از همشهریان نیازمند که قادر به پرداخت قبوض گاز خود نبودند و معافیت پرداخت برای این قبوض خارج از ضوابط بود و در حیطه اختیارات اداره گاز به‌ تنهایی نبود و برابر وظیفه ذاتی خود که حفظ بیت‌المال و جمع‌آوری مطالبات دولت ناشی از فروش گاز طبیعی بود ملزم بودیم در مواقعی به ناچار ورود کرده و انشعاب گاز مشترکین بدحساب و بدهکار بی‌بضاعت را قطع کنیم.

 

وی گفت:در این راستا شاهد مراجعات زیادی بودیم که افراد آبرومند اما مستمند عاجز از پرداخت گاز بهای خود هستند افرادی که محرومیت داشتند و بی‌سرپرست یا بدسرپرست بودند، زمانی که با چنین صحنه‌ای مواجه شدیم اعضای بسیج پایگاه مقاومت منطقه یک شیرازبه این نتیجه رسیدیم که با کمک همکاران محترم اقدام به تشکیل صندوق به نام مبارک حضرت علی(ع) کردیم و اعضای بسیج و همکاران این مجموعه به‌ صورت خودجوش ماهیانه مبلغی از حقوق خود را برای کمک به هم‌نوعان خود در این صندوق ذخیره کنند تا در رفع نیاز همشریان نیازمند از آن استفاده شود.

 افتتاح انشعاب گروه جهادی اداره گاز منطقه یک شیراز

 رئیس منطقه یک گاز رسانی شیراز در رابطه‌ با فعالیت‌های این مجموعه عنوان کرد: با گذشت زمان و استقبال همکاران تصمیم به گسترش فعالیت‌های این گروه در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی گرفتیم و در سایر حیطه‌ها از جمله کمک‌هزینه اجرای لوله‌کشی گاز در مناطق محروم، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، کمک در پرداخت هزینه‌های درمان و دارو بیماران دارای بیماری خاص، تهیه‌ کارت هدیه به خانواده‌های نیازمند، توزیع افطاری در ماه مبارک رمضان، پرداخت کمک‌ هزینه خرید جهیزیه زوج‌های جوان، خرید گوشی تلفن همراه هوشمند و لوازم‌التحریر جهت دانش‌آموزان مستعد نیازمند اقدام کردیم.

 

مدیراین گروه جهادی میزان فعالیت‌هایشان را در جامعه متناسب با شرایط جامعه دانست و اظهار کرد: در مواجهه با ویروس منحوس کرونا و بلایای طبیعی نیز فعالان عرصه خدمتگزاری این مجموعه نقش‌آفرینی بسزایی داشتند که در  بُعد اجتماعی و فرهنگی گروه جهادی امام علی(ع) با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در رفع فقرزدایی حرکت عظیم داشته است.

به راستی جهادگران عرصه خدمت با فعالیت‌های این‌چنینی در کنار دولت می‌خواهند غبار محرومیت را از چهره این مناطق پاک کنند.


در این میان نادر بنی اسدی که یکی از اعضا این گروه جهادی است، اظهار داشت: به علت حضور در جایگاه کاری امور مشترکین به‌صورت مستقیم و رو در رو با مراجعین نیازمند برخورد داشتیم و با مشکلات مردم ملموس رو به‌ رو بودیم و خود را از نظر اخلاقی خود را ملزم به حمایت و همکاری با این مراجعین می‌دانستیم.

 

رئیس امور مشترکین ناحیه یک شیراز با افتخار اعلام کرد: مجموعه اداره گاز در نقش‌آفرینی مؤثر و اذهان عمومی همیشه به خوشنامی و نیک‌نامی وارد صحنه عمل شده به حول و قوه الهی از این آزمون سربلند بیرون‌آمده است که باعث ایجاد سرعت و تضمین در دستیابی به اهداف خدمت‌رسانی به مردم شده است.

 

آری گروه جهادی امام علی(ع) خدمت به خلق را یک توفیق می‌دانند زیرا در منظومه فکری آنها «کار خالصانه» نقش بسته است که همگی سفیران کار و تلاش هستند و با عملکرد خود مردم را تشویق به خدمت به خلق می‌کنند. 


در این راستا مرتضی فرهادی بیان کرد: بر این باوریم هرکجا احساس کردیم که شخصی در هر مسئله‌ای نیاز به کمک داشته باشد باید به یاری‌اش بشتابیم زیرا در این دنیا هر اقدامی کنیم چندین برابرش برکت وارد زندگی‌مان می‌شود و در این خدمت بدون هیچ منتی عاشقانه وارد میدان شدیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه مبنی براینکه فعالیت‌های خیرخواهانه چه تاثیراتی در زندگی شما داشته است، افزود: هر انسانی در زندگی به هر نحوی دچار مشکلاتی است که زندگی برایش سخت می‌شود اما به برکت همین اقداماتی که وظیفه ذاتی‌ام است بسیاری از مشکلاتم به طرز معجزه آسایی حل شد. 

عضو گروه جهادی امام علی (ع) گفت: مهمترین رسالت ما امانتداری است و مردم به این گروه‌ جهادی اعتماد کرده‌اند که این اعتماد نباید از بین برود و جهادگران باید به تاسی از حدیث از پیامبر گرامی اسلام (ص) که حضرت فرمود: «هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است.»عمل کنند.

 افتتاح انشعاب گروه جهادی اداره گاز منطقه یک شیراز

کلام آخر:

اقدامات خیر خواهانه تاثیرات زیادی در زندگی شخصی انسان دارد که مهمترین آن علاوه بر رها شدن ازمشکلات دنیوی، پاداش اُخروی نیز در بر دارد.

خدمت به خلق از جمله رزقی است که توفیق آن شامل هر انسانی نمی‌شود که آثار بسیار مفید و ارزنده‌ای از جمله روی‌ آوردن خیر و برکت در زندگی است و همان‌گونه که بارها شنیده‌ایم از هردست بدهی از همان دست می‌گیرید.

 

انتهای خبر/224224
 
 

نظرات بینندگان