کد خبر: ۱۶۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
یادداشت؛

کشتی طوفان‌زده

قاسم امینی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: روزنامه عبری زبان «معاریو» در یادداشتی اخیراً وضعیت این روزهای رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل را به کشتی تعبیر کرده که در تلاطم امواج طوفان گرفتار شده و راه خود را گم کرده است. این تعابیر و امثالهم بیانگر عمق وضعیت نابسامان رژیم صهیونیستی از حمله طوفان الاقصی تا عملیات غرورآفرین وعده صادق است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، موضوع یادداشت: به جد می‌توان گفت این طوفانی که اسرائیل در آن گرفتار شده در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه است. در نوشتار زیر به برخی دلایل نابسامانی این روزهای رژیم غاصب صهیونیستی پرداخته می‌شود.

 
 شکسته‌شدن هیمنه اسرائیل: رژیم صهیونیستی در تاریخ وجود خود در منطقه همواره خود را کشوری قدرتمند و مجهز به آخرین لبه فنّاوری دانسته و این فخرفروشی را به جهانیان داشته است و همواره بر پیروزی‌های خود در قبال کشورهای عربی منطقه می‌بالید و ارتش خود را شکست ناپذیر معرفی می‌نمود؛ اما بعد از طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق از طرف جمهوری اسلامی ایران و عملیات‌های حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت در عراق و یمن دیگر آن هیمنه شکست ناپذیری اسرائیل از بین رفته است و اسرائیل برای تأمین امنیت خود دست به دامان کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و... شده است.


 شکست اسرائیل و کابینه نتانیاهو در رسیدن به اهدافشان: در روزهای بعد از حمله طوفان الاقصی کابینه نتانیاهو اعلام کرد که ما در حمله به غزه چند هدف داریم که عبارت‌اند از: از بین بردن حماس و آزادی اسرا، اما هیچ کدام از این اهداف علی‌رغم حملات روزانه و نسل کشی و حمله به مراکز درمانی و مساجد و غیر نظامیان تاکنون به آن دست نیافته‌اند.


تخریب بی‌سابقه چهره اسرائیل در نزد افکار عمومی دنیا: از ابتدای ایجاد رژیم صهیونیستی تا به امروز این‌قدر اسرائیل و هم‌پیمانان غربی آن نزد افکار عمومی جهان منفور و منزوی نشده بودند و از طرفی نیز این‌قدر جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران محبوبیت کسب نکرده بودند. این روزها ما شاهد اعتراض‌های مختلف مردمی و ملی در پایتخت‌های کشورهای غربی و اقصا نقاط دنیا علیه اسرائیل و حامیانش هستیم که بسیار گستره آن بی‌سابقه است به نحوی که بسیاری از دولت‌های وابسته غرب به صورت علنی نمی‌توانند به اسرائیل کمک کنند و اگر کمکی کنند به صورت مخفیانه است.


نابسامانی‌های داخلی گسترده در رژیم صهیونیستی: بعد از طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی کمتر هفته‌ای را پشت سر گذاشته که در تل‌آویو و سایر شهرهای سرزمین‌های اشغالی اعتراضات علیه سیاست‌های جنگی دولت نتانیاهو شکل نگیرد. ما در جلسات متعدد کنست شاهد درگیری‌های لفظی شدید نمایندگان و درون حزبی‌ها بر علیه یکدیگر بوده‌ایم که این خود از بروز اختلاف شدید و شکاف در نظام پارلمانی رژیم صهیونیستی را حکایت می‌کند.

در درون بافت جامعه اسرائیل نیز هر روزه شاهد گسترش موج مهاجرت خارج از سرزمین‌های اشغالی هستیم که دولت نتانیاهو با وضع مصوبات و قوانین محدودیتی خاص سعی می‌کند مسئله مهاجرت را محدود کند.

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: یادداشت ، اسرائیل ، شیرازه
نظرات بینندگان