کد خبر: ۱۶۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب در گفتگو با شیرازه: 

دموکراسی در آمریکا دروغین و پوشالی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب گفت: دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند؛ اما با آنها شدیداً برخورد شد این یعنی دموکراسی و آزادی بیان در آمریکا دروغین و پوشالی است و این موضوع چهره واقعی دولتمردان آمریکا را به دنیا بیشتر نشان داد.

جعفر شریعتی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: آمریکا سابقه طولانی در صدور دموکراسی دارد، به‌طوری که گسترش خارجی آن به شکل پیچیده با تلاش واشنگتن همراه است. 


وی افزود: پیگیری منافع مهم‌ترین دلیل صدور بی‌امان به اصطلاح دموکراسی از سوی آمریکا است؛ از منظر آمریکا، تا زمانی که کشورهای سراسر جهان به مدل آمریکایی دموکراسی پایبند باشند و روند دموکراتیک خود را با سیاست آمریکایی هماهنگ کنند، واشنگتن به طور بالقوه می‌تواند خود را به عنوان هژمون جهانی تثبیت کند. 


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب در ادامه بیان کرد: آمریکا تحت عنوان «دموکراسی» و «حقوق بشر» جنگ‌های متعددی را آغاز کرده است و همیشه به «آزادی بیان» افتخار کرده است. با این حال در واقعیت آزادی بیان در این کشور بر اساس «استانداردهای آمریکا» خودمحور است.


وی با اشاره به اینکه منافع حزبی و سیاست مالی تبدیل به دو کوه بزرگ شده‌اند که بر آزادی بیان آمریکایی سنگینی می‌کنند، گفت: هر سخنی که به ضرر منافع دولت یا سرمایه آمریکا باشد محکوم به مواجه با محدودیت‌های شدید است، برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان دهنده همین نوع دموکراسی و آزادی بیان آمریکایی است که صرفاً منافع نظام سرمایه داری را دنبال می‌کند که بخش اعظم آن مرتبط با رژیم صهیونیستی است. 


شریعتی گفت: دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند؛ اما با آنها شدیداً برخورد شد این یعنی دموکراسی و آزادی بیان در آمریکا دروغین و پوشالی است و این موضوع چهره واقعی دولتمردان آمریکا را به دنیا بیشتر نشان داد. 


رئیس دانشگاه آزاد واحد کازرون با اشاره به تداوم جنایات قرون وسطایی رژیم منحوس و اشغالگر صهیونیستی که بالاخره وجدان خفته افکار عمومی به ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های جهان را برانگیخت، گفت: جنبش همبستگی با غزه، از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز و دامنه آن سراسر آمریکا و اروپا را در برگرفت و به سرعت نیز به سایر دانشگاه‌ها در ایالت‌های آمریکا سرایت کرد. 


وی موج اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی را پیام صریحی برای جنبش‌های دانشجویی در کشورهای اسلامی دنیا دانست افزود: ضمن افشای ماهیت مزدورانه و سازش‌کارانه حکام خائن و نیز افشای جنایات رژیم نامشروع و خبیث صهیونیستی، آرامش و بی تفاوتی در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را درهم شکسته و به سهم خود خواب راحت را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها بربایند.


شریعتی مطرح کرد: مقابله و برخورد با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان، هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس یعنی آمریکا دارد و ناقض روشن ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک و دموکراسی در دانشگاه‌های این کشور است.


این تحلیلگر سیاسی گفت: نکته مهم در خیزش اخیر دانشجویان امریکا و اروپا این است که دانشجویان و اساتید معترض از یک طیف و نژاد نیستند، حتی از یک دین و مذهب هم نیستند، مسلمان، مسیحی و حتی یهودی در برابر جنایات اسرائیل به میدان آمدند. این دانشجویان دارای دغدغه‌های انسانی و سیاسی اجتماعی هستند. 


وی افزود: خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا باعث شده تا در سطح کشور و دانشگاه‌ها (از جمله دانشگاه آزاد اسلامی داراب) نیز شاهد برپایی اجتماع‌هایی در جهت محکومیت سرکوب اساتید و دانشجویان معترض به نسل کشی مردم بی دفاع غزه در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه باشیم و حتی برخی از رؤسای دانشگاه‌های ایران ایمیل‌های حمایتی از خیزش اخیر دانشجویان و اساتید برای رؤسای دانشگاه‌های امریکا ارسال کردند و همچنین تشکل‌های دانشجویی نیز تجمعات حمایتی از این خیزش برگزار کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب بیان کرد: حوادث این روزهای دانشگاه‌های امریکا و اروپا ما را یاد پیام مهم رهبر معظم انقلاب در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ خطاب به دانشجویان آمریکا شمالی و اروپا می‌اندازد. آنجا که در طلیعه این پیام این‌گونه آغاز کردند که: به عموم جوانان در اروپا و آمریکا شمالی حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره آن‌ها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آیندهٔ ملّت و سرزمینتان را در دستان شما می‌بینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم.


شریعتی افزود: بزرگ‌ترین جنایت جهانی برابر چشم جهانیان و در مقابل عالی‌ترین مقاومت بشری در غزه در حال وقوع است. مسائل این روزهای فلسطین بر هر وجدان بیداری ثابت کرد که هر قطره خون شهدا، مایه بیداری انسان‌ها و انسانیت در سراسر گیتی می‌شود.

وی در پایان گفت:مسائل این روزهای فلسطین یادآور این آیه شریفه از کلام‌الله مجید است که «مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیَاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ». با انجام عملیات غرور آفرین وعده صادق علیه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی بر جهانیان ثابت شد که اسرائیل این غده سرطانی رفتنی است و آمریکا روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن است.


انتهای خبر/224224

برچسب ها: اسرائیل ، غزه ، امریکا
نظرات بینندگان