کد خبر: ۱۶۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس:

نماینده قوی پشتوانه مردمی می‌خواهد

مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس گفت: هر چه نمایندگان با آرا بیشتری وارد مجلس شوند یعنی از پشتوانه مردمی قوی‌تری برخوردارند و بهتر می‌توانند از حق و حقوق مردم در مجلس شورای اسلامی دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، احمد پهلوانیان با بیان اینکه در مرحله اول به دلیل گستردگی انتخابات در کل استان، ۱۵ شبکه تلویزیونی راه‌اندازی شده بود، گفت: هر حوزه انتخابیه یک شبکه داشت که در این شبکه‌ها، هم معرفی نامزدها و هم مناظرات بین نامزدهایی که تمایل داشتند، انجام و پخش می‌شد.


وی افزود: به‌جز این، برنامه‌های تبیینی، تشریحی و ترویجی که از دو ماه قبل از انتخابات شروع شده بود که به تناوب به آنها پرداخته می‌شد.


مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس در خصوص اقدامات این مرکز برای مرحله دوم انتخابات نیز گفت: در دور دوم با توجه به اینکه تعدد حوزه انتخابیه نداریم و فقط دو حوزه فعال خواهند بود، برای هر کدام از نامزدهای انتخاباتی یک بسته تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته شد و برای هر حوزه نیز سه برنامه مناظره در نظر گرفتیم.


پهلوانیان با بیان اینکه برنامه مناظره در شیراز ۱۲۰ دقیقه بوده است، گفت: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد با توجه به اینکه یکی از نامزدها حاضر بر شرکت در مناظره نشد، سه برنامه ۳۰ دقیقه‌ای ضبط شد و تنها نامزد حاضر، به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت. همچنین پنج برنامه مخصوص معرفی نامزدها به مدت ۲۰ دقیقه، هر روز از سیما و صدای استان فارس پخش می‌شود و برنامه‌های مناظره هم یک روز در میان پخش می‌شود.

نماینده قوی پشتوانه مردمی می‌خواهد


وی از گفتگو با پنج فرماندار شهرستان‌های درگیر انتخابات و همچنین سایر مسئولانی که در حوزه اجرا یا نظارت مسئولیت دارند، به عنوان سایر برنامه‌های صدا و سیما نام برد و گفت: همه این برنامه‌ها هم در بخش‌های مختلف سیما، صدا و خبر در حال انجام است. به‌خصوص که در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان که قرار است انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود، برای آموزش به مردم و این که چه مراحلی را باید طی کنند، برنامه‌های تبیینی در هفته جاری پخش شده و می‌شود.


پهلوانیان در خصوص برنامه‌های صدا و سیما در روز انتخابات گفت: در مرحله اول با ۱۲۷ نقطه مختلف استان ارتباط زنده برقرار کردیم. از تمام شهرستان‌ها و تعداد زیادی از روستاها و نقاط مختلف شیراز، ارتباط زنده داشتیم. در دور دوم هم از پنج شهرستان، حضور مردم را به صورت زنده پوشش خواهیم داد و شبکه فارس به طور کامل پای کار انتخابات خواهد بود.


مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس در پایان بر لزوم شرکت مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: در این مرحله از انتخابات، سه نفر از نامزدها نماینده مجلس خواهند شد که این تعداد به اندازه تعداد کل نمایندگان برخی از استان‌هاست. پس باید بدانیم که انتخابات بسیار مهمی در پیش داریم. از طرفی هر چه نمایندگان با آرا بیشتری وارد مجلس شوند، یعنی از پشتوانه مردمی قوی‌تری برخوردارند و بهتر می‌توانند از حق و حقوق مردم در مجلس شورای اسلامی دفاع کنند.

 

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان