کد خبر: ۱۶۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس ستاد انتخابات استان فارس:

دور دوم انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان اینکه دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به شکل تمام الکترونیک برگزار می‌شود گفت: در همین ارتباط آموزش‌های لازم به مردم از طریق رسانه‌ها و در روز برگزاری انتخابات نیز توسط عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رأی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اسماعیل قزل سفلی، گفت: دور دوم انتخابات در استان فارس برای تعیین سه کرسی باقیمانده شامل دو کرسی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد هم‌زمان با دیگر نقاط کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می‌شود.


 رئیس ستاد انتخابات استان فارس اظهار کرد: در دور دوم انتخابات کسانی می‌توانند رأی بدهند که در دور اول در حوزه انتخابیه (شیراز و زرقان) و (مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد) رأی داده‌اند و همچنین افرادی که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور رأی نداده باشند.

پیش‌بینی ۸۲۳ شعبه اخذ رأی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در مرحله دوم انتخابات در دو حوزه انتخابات ۸۲۳ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که ۵۰۰ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه نیز مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.


قزل سفلی اظهار کرد: بر اساس ماده ۷۳ قانون انتخابات و در چارچوب هیات بررسی تبلیغات، امکانات، تسهیلات دولتی، اماکن، سالن‌ها و تابلوهای تبلیغاتی برای امر تبلیغات پیش بینی شده است.


وی ادامه داد: علاوه بر ۷۰ سالن، یک هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و افزون بر ۳۵ هزار متر مربع مکان نیز برای نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدها پیش بینی شده است.


این مقام مسئول گفت: علاوه بر امکانات پیش بینی شده، هر یک از نامزدها می‌توانند یک فیلم تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای برای پخش از سیمای مرکز فارس آماده کنند.


رئیس ستاد انتخابات فارس افزود: همچنین یک مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان پیش بینی شده که طی سه روز بازپخش می‌شود.


قزل سفلی افزود: سه مناظره ۹۰ دقیقه‌ای نیز در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش بینی شده است.


وی ادامه داد: این اقدامات علاوه بر کمک به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، کمک می‌کند که مردم شناخت بیشتر و بهتری از نامزدها داشته باشند.
او اظهار کرد: در دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه مذکور، برابر پیش بینی‌های انجام شده افزون بر ۱۵ هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت و حوزه تأمین امنیت شعب اخذ رأی فعالیت و همکاری خواهند داشت.


استان فارس دارای ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تکلیف ۱۵ کرسی مشخص شد.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان