کد خبر: ۱۶۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

فجر شهید سپاسی شیراز برای ابقا باید بجنگد

تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز اگر می‌خواهد همچنان به‌عنوان مدعی در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های کشور باقی بماند باید قدر بازی‌های خانگی را در ادامه مسابقات بیشتر بداند و حداکثر امتیازهای لازم را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، شاگردان مهدی رجب‌زاده سرمربی تیم فجر بازی‌های خوبی را در این فصل به نمایش گذاشته‌اند و در برخی بازی‌ها هم به تأیید کارشناسان داوری از این بابت که عمدی هم در کار نبوده متضرر شده‌اند و گرنه جایگاه بالاتری می‌توانستند داشته باشند.


نبرد سایه‌به‌سایه
زردپوشان شیرازی روز سه‌شنبه یکم اسفندماه در خانه، میزبان تیم سایپا تهران هستند که در جدول رده‌بندی در سایه‌به‌سایه یکدیگر قرار دارند و برای این دو تیم که سابقه حضور در لیگ برتر را دارند، این بازی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که هر دو تیم مدعی و شانس گرفتن سهمیه لیگ برتر را دارند.


فجری‌ها هم اینک در جدول رده‌بندی با ۳۷ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارند و سایپا هم با ۳۴ امتیاز در همسایگی این تیم قرار دارد و همین امر هم موجب شده دیدار این دو تیم حساسیت خاص خودش را داشته باشد؛ اما از آن جا که اکثر بازیکنان آنها جوان هستند به نظر می‌رسد بازی خوب و جذابی از آب درآید و مساوی هم به درد هیچ‌کدام نمی‌خورد چرا که از قافله صعود عقب می‌مانند.

 

فجر شهید سپاسی شیراز برای ابقا باید بجنگد


تیم فجر سپاسی هم اینک با صدر جدول که در اختیار چادرملو اردکان یزد با ۴۴ امتیاز است، هفت امتیاز فاصله دارد و با خیبر خرم‌آباد دوم جدولی هم ۶ امتیاز کمتر دارد، اما تا پایان مسابقات لیگ ۱۴ بازی سخت باقی‌مانده به نظر می‌رسد فجری‌ها بتوانند این فاصله را جبران کنند مشروط به این اینکه امتیازهای لازم را به‌ویژه در بازی‌های خانگی کسب کنند.


اما اگر فاصله فجر با تیم اول و دوم جدول زیاد شود در ادامه لیگ کار مشکل‌تر خواهد شد چرا که تیم های صدر جدولی سعی می‌کنند به روند امتیاز جمع‌کردن خود ادامه دهند هر چند مسابقات هفته‌به‌هفته سخت‌تر خواهد شد.

 

بازیکنان ورودی و خروجی فجر، سه به پنج
طبیعی به نظرمی رسید که کادر فنی باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز برای اینکه بتوانند در بازی‌های سخت دور برگشت همچنان به‌عنوان مدعی باقی بمانند نیاز به تقویت داشتند که این اتفاق رخ داد؛ اما سه بازیکن جدید به تیم اضافه شده و پنج بازیکن هم شیراز را ترک کردند.


سعید ایرانخواه، رضا مستعلی پور، احمدرضا دهداری، محمد آژیر مدافع گلزن و مرتضی خراسانی که اوایل فصل به این تیم پیوسته بود پنج بازیکنی هستند که از فجر جدا شدند و مهدی شریفی که سابقه بازی در پرسپولیس تهران دارد به‌عنوان مهاجم و محمدرضا شیرزادی و میثم مرادی هم به‌عنوان بازیکنان جدید به این تیم اضافه شدند.


شروع خوب در نیم‌فصل دوم
فجری‌ها در دور برگشت که پس از حدود یک ماه وقفه برگزار شد، تیم نفت مسجدسلیمان مدعی را یک بر صفر بردند تا شروعی خوبی داشته باشند؛ اما این تیم در بازی دوم دور برگشت خود درحالی‌که انتظار می‌رفت، برابر تیم رده شانزدهمی داماش گیلان بتواند هر سه امتیاز را بگیرد، این اتفاق نیفتاد و شیرازی‌ها به یک امتیاز بسنده کردند و ۲ امتیاز حساس را از دست دادند برای همین هم فاصله آنها نسبت به صدر جدول به عدد هفت رسید.


فجر، سایپا کدام قوی ترند؟
اگر بخواهیم از نظر آماری و فنی دو تیم فجر و سایپا را در جدول و پس از انجام ۱۹ بازی با هم ارزیایی کنیم، گل‌های زده و خورده این ۲ تیم به هم نزدیک هستند هر چند فجری‌ها تفاضل گل بهتری دارند؛ اما فاصله زیادی با هم ندارند و ازآنجاکه دو تیم جوان و دونده هستند نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه تیمی برنده بازی خواهد؛ اما قطعاً فجری‌ها قدر بازی خانگی خود را می‌دانند.

سایپا و تغییروتحول در کادر فنی
تیم فوتبال باشگاه سایپا در سال ۱۳۶۸ با حضور در دسته چهارم کار خود را شروع کرد و پس از رسیدن به لیگ برتر در سال ۸۶ قهرمان شد و جام حذفی را کسب کرد؛ اما این تیم متمول رفته، رفته با اُفت مواجه شد و به لیگ دسته یک سقوط کرد و دومین فصل خود را در این دسته سپری می‌کند.


مدیران باشگاه سایپا در هفته چهاردهم لیگ دسته فصل کنونی درحالی‌که تیم در رده پنجم جدول جای داشت، مجتبی سر آسیایی که سابقه مربیگری در لیگ برتر را دارد و یک فصل هم سرمربی تیم فجر بوده را جایگزین مهدی حسینی‌نسب کردند چرا که با قرارگرفتن در رده پنجم جدول خواسته مدیران باشگاه را برآورده نکرده و آنها تیمشان برای قرارگرفتن در بالای جدول و دستیابی به سهمیه لیگ برتر بسته بودند برای همین هم کادر فنی این تیم تغییر کرد.


سایپا پس از تغییروتحول در کادر فنی از پنج بازی ۱۲ امتیاز گرفته که آمار خوبی است و به نظر می‌رسد این تیم می‌کوشد که در ادامه مسابقات در صف مدعیان قرار گیرد.

مربی که می‌خواست ناجی فجر شود اما
تیم فجر که در لیگ برتر دوره ۲۱ پس از حدود هشت سال به لیگ برتر صعود کرد پس از عدم موفقیت در نتیجه‌گیری مدیران وقت باشگاه تصمیم گرفتند تا سر آسیایی را جانشین کلانتری کنند تا ناجی فجری‌ها شود؛ اما این اتفاق نیفتاد و آنها خیلی زود درحالی‌که خیلی دیر به لیگ برتر آمده بودند دوباره با سطح اول فوتبال خداحافظی کردند.


و با سقوط تیم فجر به لیگ دسته یک سر آسیایی هم از این تیم جدا شد هر چند او از تیم سابقش که به‌طورکلی تغییر کرده شناخت دارد و شاید هم بخواهد یک‌طوری ناکامی‌های خود را در شیراز با بازی خوبش برابر فجر در لیگ دسته یک جبران کند و قطعاً به دنبال سه امتیاز است.

 

 دیدار تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و سایپا تهران از هفته بیستم مسابقات فوتبال لیگ دسته یک جام باشگاه‌های کشور (آزادگان) روز سه‌شنبه یکم اسفندماه در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می‌شود.


همچنین تیم شهر راز دیگر نماینده شیراز در هفته بیستم روز چهارشنبه دوم اسفند میهمان تیم انتهای جدولی شاهین بندر عامری بوشهر است.

 هم اینک در جدول رده‌بندی تیم چادرملو اردکان یزد با ۴۴ امتیاز در صدر جدول جای دارد و اسب خود را برای گرفتن یکی از ۲ سهمیه لیگ برتر زین کرده است.


خیبر خرم‌آباد با ۴۳ امتیاز در جای دوم قرار دارد و این تیم هم برای صعود به لیگ برتر برنامه دارد، نفت مسجدسلیمان با ۳۸ امتیاز سوم است و مثلث صدرنشینان را تشکیل می‌دهند و فجر سپاسی هم با ۳۷ امتیاز چهارم است و به نظر می‌رسد در پایان لیگ از بین این چهار تیم، ۲ تیم جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند هر چند از تیم سایپا هم نباید غافل شد چرا که این تیم هم شانس کسب سهمیه لیگ برتر را دارد.


در رقابت‌های فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند که پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و چهارم را کسب خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول راهی دسته دوم می‌شوند.


تیم های شهرداری آستارا، خوشه طلایی اردبیل و شاهین بندر عامری بوشهر در خطر سقوط به لیگ دسته دوم قرار دارند.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان