کد خبر: ۱۶۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید عبدالرضا مصلی نژاد:

از همه التماس دعا دارم

شهید عبدالرضا مصلی نژاد در وصیت‌نامه خود آورده است: اگر خداوند مرا پذیرفت و در صف شهدا جای داد از همه التماس دعا دارم و تقاضای حلال بودی می‌طلبم و اگر زنده ماندم و برگشتن از خداوند طلب عفو و بخشش نموده عاقبت‌به‌خیری را طالبم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل ازنوید شاهد، شهید عبدالرضا مصلی نژاد در سال ۱۳۳۰ در شهرستان جهرم به دنیا آمد.


شهید مصلی نژاد، فیلم‌بردار افتخاری صدا و سیما مرکز فارس بود که در مناطق عملیاتی جبهه غرب، کردستان، مهاباد و در عملیات‌های خیبر، کربلا چهار، پنج و آزاد سازی خرمشهر حضور داشت.


در جبهه در حالی که فیلم‌بردار جنگی بود مسئولیت محور عملیاتی لشکر ۳۳ المهدی (عج) برعهده داشت. سرانجام در ۲۴ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.


وصیت‌نامه شهید:


بسم‌الله الرحمن الرحیم.

با توکل بر خدای متعال این هستی بخش همه ما خود را بر عملیات آینده آماده می‌کنم.

کسی نمی‌داند از سرنوشتش چگونه ورق خواهد خورد از آینده بی‌خبریم و فقط دنباله‌رو امام بزرگوارمان هستیم که می‌فرماید امروز تکلیف این است و امیدوارم که ما خوب از عهده این تکلیف الهی برآییم و سربلند از امتحان الهی همه جوانب دارد بررسی می‌شود هماهنگی‌ها انجام می‌گیرد و روز بروز انتظار ما نیز بیشتر می‌شود در انتظار فرمان حمله هستیم.

لذا خود را آماده نموده‌ایم دلم می‌خواهد در این کار خیر و ثواب پدرم و مادرم و همسرم و فرزندانم و همه کسانی که به خانواده من سرکشی نموده‌اند و می‌نمایند در این کار خیر شریک باشد.

 پوتینی را که مادر مرحوم تعمیر نموده و همسرم آن را واکس زده و فرزندانم در آوردن وسایل واکس زدن او را یاری نموده‌اند را جهت شب عملیات بپا خواهم نمود و پیراهن گرمی (ژاکت) را که همسرم به دست خود برایم خریده را خواهم پوشید و با دعا به پدرم و همه کسانی که خانواده‌ام را یاور هستند و با الهام گرفتن از رهنمودهای امام که با تفسیر جناب آقای آیت الهی امام‌جمعه عزیز و نماینده اماممان برای ما با درک تر می‌شود.

 توکل بر خداوند متعال که دلمان را به او می‌سپاریم و با گفته مولایمان علی (ع) که پایمان را به زمین بفشاریم و بر دشمن خدا و رسول خشم بگیریم و با لباس دریافتی از سپاه که رنگ خاکی است بر تن هر بسیجی وارد حاضر خواهم شد.

اگر خداوند مرا پذیرفت و در صف شهدا جای داد از همه التماس دعا دارم و تقاضای حلال بودی می‌طلبم و اگر زنده ماندم و برگشتن از خداوند طلب عفو و بخشش نموده عاقبت‌به‌خیری را طالبم و سعادت فرزندانم را که خدمتگزار اهل‌بیت گردند از همسرم و فرزندانم می‌خواهم فقط فرمان امام امت را گوش فرا داده و از امام‌جمعه عزیزمان جناب آقای آیت الهی این فانی شده در امام چکیده قطرات معطر امام تبعیت نموده و به احد دیگری اعتنا نکنند.

وی از شاگردان عالی‌قدر امام هست که عده‌ای امام را از کانال وی شناختند و ائمه را از کانال امام و اسلام را از زنان همه اینها.

پس از این همه لطف تو را سپاسگزارم و از تو می‌خواهیم که گذشته‌های ما را دوران جاهلیت دانسته از ما درگذری. بار پروردگارا نمی‌دانم در مقابل تو چه کنم همان چیزهایی را هم که گفتی درست انجام ندادم بار گناه بر گردنم سنگینی می‌کند و سیاهی کردار سینه‌ام را کدر نموده است.

اما به امید عفو تو و بر فرمان نایب بر حق تو امام امت و برای حفظ دین و حیثیت تو پا در عرصه پیکار نموده و توفیق جهاد در راهت را نصیب گشتیم.

خانه و دیار را ترک نموده و هجرت را آغاز و یا در میدان گذاشته و جهاد را قبول کردیم که این نعمت‌هایی را که خود به من عطا نمودی از من بپذیری ما هرچه داریم از تو است و هرچه بدهیم از حیث تو می‌بخشیم.

اگر لایق بودیم و ما را پذیرفتی پس ما را ببخش و از گذشته‌هایمان درگذر و اگر هم ماندیم و برگشتیم پس ما را لحظه‌ای به حال خود وامگذار که نابودیم.

خداوندا ما را عاقبت به شر نفرما تو خودت بحق آن ساعات خود جبهه به حق ناله‌های سوزناک شهدا در دم شهادت و به حق آن صحنه‌های باغ میادین جنگ که صدای ناله الله‌اکبرها بلند است دست رحمتت را از ما و خانواده کوتاه مکن.

محبت اهل‌بیت را هرچه بیشتر در دل ما زنده‌تر بگردان و ما را با همین محبت بمیران. ما را امت امام قرار بده بگذار در آخرت نیز سربازان این پیر جماران باشیم ما را از او جدا مکن.

عشق روحانیت شیعه در خط امام را در دل ما شعله‌ور کن. اولاد و خانواده ما را در پناه خودت از کلیه گزند روزگار مصون بدار. ما را مسلمان بمیران و ما را مسلمان شیعه محشور بدار بحق صلوات بر محمد و آل محمد. آمین.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان