کد خبر: ۱۶۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید مهدی کازرونی:

تحت امر ولایت باشید

شهید مهدی کازرونی در وصیت‌نامه خود آورده است: پیشبرد تمام کارهای یک سازمان یا یک گروه و یا یک دسته و به هدف رسیدن آن در مرحله اول متضمن امر ولایت است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید مهدی کازرونی از دوران کودکی شور دینی خاصی داشت و علاقه‌اش به یادگیری قرآن و احکام در میان خانواده و خویشاوندان مشهود بود. جسارت و بی‌باکی مهدی او را در میان هم‌سن و سال‌هایش متمایز می‌کرد به همین خاطر کودکی و نوجوانی‌اش با حوادث بسیاری همراه بود.


روزهای انقلاب با روزهای نوجوانی او هزمان شد و آنچه را که مهدی آموخته بود در این روزهای پرتلاطم به کار گرفت.


وقتی درخت انقلاب به پیروزی نشست مهدی هنوز از مرز ۲۰سالگی عبور نکرده بود اما تدبیرهای وی به‌عنوان یکی از مسئولان سپاه کرمان بسیاری از توطئه‌های منافقین و اشرار منطقه کویری را خنثی کرد.

در۲۱ سالگی از مسئولان سپاه کردستان (مهاباد) بود. درایت او در فرماندهی باعث شد تا در شهرهایی که پای مهدی به آنجا می‌رسید صلح و آرامش برقرار شود. سرانجام در عملیات والفجر چهار در منطقه مریوان به شهادت رسید.


فرازی از وصیت‌نامه شهید:
پیشبرد تمام کارهای یک سازمان یا یک گروه و یا یک دسته و به هدف رسیدن آن در مرحله اول متضمن امر ولایت است.
رزمندگان با نیتی کامل و عزمی راسخ برای مقابله با دشمن متجاوز از راه‌های بسیار دور و با پشت سر گذاشتن مشکلات آمده‌اند، مخصوصاً برادران متأهل، خواسته‌اند که هم به وظیفه دینی خودشان عمل کنند و هم توشه‌ای برای آخرت کسب کنند، مسائل امنیتی چون اماناتی نزد شما عزیز هستند، امانت را حفظ کنید.
هدف‌ها یکی است، قدر همدیگر را بدانید، دوستی و اخوت اسلامی را پیشه خود سازید.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان