کد خبر: ۱۴۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
دبیرجدید ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر فارس:

جوانب مختلف و لحن مناسب در امر به معروف و نهی از منکر باید مدنظر گرفته شود

حجت الاسلام و المسلمین کرم عباسی گفت: اگر در جامعه می بینیم که جوانان ما در مقابل اسم امر به معروف و نهی از منکر جبهه می گیرند لذا باید انگشت اتهام را نسبت به خودمان بگیریم که آیا مراتب امر به معروف و نهی از منکر رعایت شده است یا خیر.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین علی کرم عباسی امروز در جلسه تودیع و معارفه دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: از مسئولان درخواست داریم تا برای احیای امر به معروف و نهی از معروف یاری کنند و شاید سختی هایی داشته باشد اما شدنی است. 

وی افزود: امام علی(ع) می فرمایند که اگر تمامی خوبی ها و نیکی ها در نظر بگیرید در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره ای در مقابل دریا است. 

حجت الاسلام و المسلمین کرم عباسی نحوه امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اگر در جامعه می بینیم که جوانان ما در مقابل اسم امر به معروف و نهی از منکر جبهه می گیرند، باید انگشت اتهام را نسبت به خودمان بگیریم که آیا مراتب امر به معروف و نهی از منکر رعایت شده است یا خیر؛ جوانب باید در احیا امر به معروف و نهی از منکر سنجیده شود، آبروی کسی برده نشود و باید تذکر با لحن مناسب گفته شود.

دبیر جدید ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به اینکه جوان فکر می کنند که امر به معروف و نهی از منکر تنها در مقوله حجاب می گنجد در صورتی که حجاب یکی از مصادیق است. 

وی ادامه داد: زمانی که ارباب رجوعی توانست حرفش را بزند و از مسئول انتقاد و او را امر به معروف و نهی از منکر کند، آن موقع پذیرای فریضتین خواهد بود و آن زمان دریافت امر به معروف و نهی از منکر برای مردم راحت تر می شود.

خداوند ما را از پیروان و محبین واقعی اهل بیت (ع) قرار دهد، افزود: شاخص اهل بیت (ع) در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، حضرت سیدالشهدا (ع) است.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان