مدیر توزیع برق شهرستان خرامه مطرح کرد:
لزوم مشارکت شهروندان برای عبور از ناترازی برق
مدیر توزیع برق شهرستان خرامه از بهرهبرداری چهار نیروگاه خورشیدی با سرمایهگذاری هزار میلیارد تومانی در این شهرستان خبر داد و بر نقش حیاتی مدیریت مصرف توسط شهروندان برای جلوگیری از خاموشیها در روزهای گرم سال تأکید کرد.
مهدی پورشید، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، با اشاره به برنامههای توسعه و تقویت شبکه برق منطقه اظهار داشت: در سال جاری، چهار نیروگاه خورشیدی با ظرفیت مجموع ۱۲.۸ مگاوات به بهرهبرداری رسیده است. وزارت نیرو برای این پروژه مهم ملی در شهرستان، نزدیک به هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری کرده و روند توسعه همچنان ادامه دارد؛ بهطوریکه بهزودی ۱۷.۲ مگاوات دیگر نیز با پیگیری اخذ مجوزها توسط سرمایهگذاران بخش خصوصی احداث و وارد مدار خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش ناترازی تولید برق و افزایش چشمگیر مصرف همزمان با گرمای هوا، افزود: با افزایش هر یک درجه دمای هوا، ۱۸۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده میشود. با توجه به محدودیتهای تولید، تنها در صورتی که همه هموطنان همدلانه در مدیریت مصرف همکاری کنند، میتوانیم این معضل را بدون تجربه قطعی برق پشت سر بگذاریم.
مدیر توزیع برق خرامه راهکارهای ساده و مؤثری را برای کاهش مصرف خانوارها برشمرد و گفت: تنظیم دمای اسپلیتها روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و نصب سایهبان برای آنها، پوشاندن درز پنجرهها برای جلوگیری از هدررفت انرژی و همچنین خارج کردن دوشاخه شارژرها و وسایل برقی بلااستفاده از پریز، از جمله اقداماتی است که کمک شایانی به پایداری شبکه میکند.
پورشید همچنین با تأکید بر اهمیت زمانبندی استفاده از لوازم خانگی برای مدیریت اقتصاد خانواده تصریح کرد: انتقال زمان استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اتو به ساعات کمباری یا روزهای تعطیل، و پرهیز از روشن کردن لوازم پرمصرفی نظیر کتری برقی، چایساز و توستر در ساعات اوج مصرف، علاوه بر کمک به شبکه سراسری، از افزایش تصاعدی قبوض برق خانوادهها جلوگیری میکند.
وی در پایان با اشاره به اقدامات انجامشده در راستای فرهنگسازی و توسعه خدمات الکترونیک بیان کرد:طی دو سال گذشته، کانال اطلاعرسانی مدیریت برق خرامه در اپلیکیشن «بله» راهاندازی شده تا مردم شریف منطقه در جریان تمامی پروژهها و برنامههای مدیریت مصرف قرار گیرند و همچنین کلیه خدمات اداره برق شهرستان کاملاً غیرحضوری شده و شهروندان عزیز میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری در شرایط جوی گرم یا سرد، درخواستهای خود و همچنین اعلام قطعی برق را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ یا اپلیکیشن «برق من» ثبت و پیگیری نمایند.
انتهای خبر/ 224224
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!