کد خبر: ۴۷۵۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز:

مدیران کارخانه روغن نباتی شیراز با جان مردم بازی می‌کنند!/ پرونده این کارخانه به دادگستری می رود

عده‌ای به بهانه اینکه تعدادی کارگر بیکار می‌شوند، با زمان بازی کرده و حاضر نیستند به حقوق مردم احترام بگذارند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز گفت: افزایش تعداد متکدیان باعث شده بود که شیراز به بهشت متکدیان تبدیل شود.

رمضان امینی در شانزدهمین جلسه عمومی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: به سبب همین افزایش تعداد متکدیان اقداماتی در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گرفت و در شش ماهه نخست سال جاری ۳ هزار و شش متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شدند.

وی با اشاره به اینکه ۷۶درصد این متکدیان غیر بومی هستند، افزود: بعضی از این متکدیان روزی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان درآمد داشتند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز با اشاره به حادثه‌ای که روز جمعه در کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز اتفاق افتاد، تصریح کرد: اگر تعطیلی روز جمعه و شیرهای هیدرانت نصب شده نبود، حادثه بزرگ و غیرقابل جبرانی در شهر رخ می‌داد.

به گفته وی، بیشتر از ۱۱۶ مکاتبه، جلسه، صورتجلسه، تعهد و... با مدیران کارخانه داشتیم و هر بار به بهانه‌ای از انتقال کارخانه به بیرون شهر طفره رفتند.

وی اضافه کرد: این افراد علاوه بر آنکه با فعالیت کارخانه به محیط زیست لطمه می‌زنند، با جان مردم نیز بازی می‌کنند.

امینی ابراز داشت: در این زمینه پرونده لازم تشکیل شد و آن را به دادستان می‌دهیم تا به عنوان مدعی‌العموم رسیدگی کنند.

وی افزود: عده‌ای به بهانه اینکه تعدادی کارگر بیکار می‌شوند، با زمان بازی کرده و حاضر نیستند به حقوق مردم احترام بگذارند.

برای نصب شیر آتش‌نشانی دستگاه‌های متولی همکاری نمی‌کنند

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز با بیان اینکه در 6 ماهه اول امسال، 6 هزار و 590 مورد عملیات آتش‌نشانی انجام شده است، گفت: هر شیر هیدرانت آتش‌نشانی، نقش یک ایستگاه را دارد بنابراین 115 شیر آتش‌نشانی خریداری شده اما تنها 54 شیر نصب شده است که برای نصب شیر آتش‌نشانی دستگاه‌های متولی همکاری نمی‌کنند.

این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۱۳ خودرو کاپرا به امکانات خدمات‌رسانی مجهز شد تا برای اورژانس خدمات شهری استفاده شود.

وی افزود: چهار نیروی آموزش دیده در این خودرو‌ها برای رسیدگی به مواردی که ۱۳۷ اطلاع دهد، حضور دارند.

هزینه‌کرد ۸۵۰میلیون تومان برای پاکسازی تبلیغات

معاون شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال گذشته حدود ۸۵۰میلیون تومان برای پاکسازی دیوارهای این شهر هزینه شد.

وی افزود: تمام تبلیغات غیرقانونی سطح شیراز مستندسازی شده و از آن فیلم و عکس تهیه و پیامک اخطار ارسال شده است.

امینی با بیان اینکه طی هفته گذشته ۲۶۰ تلفن با مجوز دستگاه قضایی قطع شد، ادامه داد: در پیامکی به تبلیغ کنندگان اعلام شد که باید به مراجع ذی‌ربط مراجعه و رفع مشکل کنند اما آن افرادی که مراجعه نکرده‌اند را از طریق مراجع قضایی پیگیری کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی نیز که خسارتی از ناحیه رنگ‌پاشی و... توسط این تبلیغ‌کنندگان غیرمجاز ایجاد شده باید هزینه پاکسازی را در اماکن عمومی پرداخت کنند.

امینی بیان کرد: اگر تبلیغ غیرقانونی بر روی املاک شخصی انجام شده باشد علاوه بر شهرداری که به سبب آسیب به منظر شهری، تلفن تبلیغاتی را قطع می‌کند، مالکان نیز می‌توانند از خسارتی که به آنان وارد شده شکایت کنند.

به گفته وی، نما، جداره و دیواره هرگونه ساخت‌و‌سازی که در شهر انجام می‌شود بر زیبایی شهر تاثیرگذار است و اینکه عده‌ای برای منافع خود اقدام به تبلیغات غیرقانونی بر روی درب منازل، دیوارهای شخصی و تاسیساتی مانند جداول، تک‌لبه‌ها، تابلوهای برق و تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌کنند علاوه بر غیرقانونی بودن غیرشرعی نیز هست.

تامین روشنایی معابر و بلوار‌ها وظیفه مدیریت برق است

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز در ادامه گفت: شهرداری در بحث تامین روشنایی معابر و بلوار‌ها هیچ وظیفه‌ای ندارد و مدیریت برق باید از شهرداری عقب نمانده و روشنایی بلوار‌ها، تقاطع‌ها و مواردی که احداث می‌شود را تامین کند.

وی افزود: بنابر قانون برق ایران و نحوه اجرای ماده ۱۱ قانون برق ایران، تامین روشنایی بر عهده مدیریت برق است.

امینی ادامه داد: معابر و بلوارهای تاریک غیر از آنکه از نظر راهنمایی و رانندگی خطرساز است، می‌تواند جرم‌خیز باشد.

وی بیان کرد: شهروندان در این معابر احساس نا‌امنی می‌کنند و شهرداری در این زمینه پیگیری‌های بسیاری کرد اما مسئولان برق اعلام کردند از زمان بحث قانون هدفمندی یارانه‌ها اعتبارات به حساب خزانه واریز می‌شود و در اختیار آنان نیست.

به گفته وی در بخش‌هایی برای تامین روشنایی شهرداری، راه و شهرسازی و مدیریت برق شهرستان شیراز به صورت مشترک عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: در کمربندی شیراز از حدفاصل اکبرآباد تا سلطان آباد روشنایی تقسیم شد و شهرداری ۱۲ کیلومتر را بر عهده گرفت که هشت کیلومتر آن به صورت رفت و برگشت از شهرک فرزانگان تا بعد از مهدی آباد انجام شد و چهار کیلومتر رفت و برگشتی که باقی مانده تا پایان سال انجام می‌شود.

بهره‌برداری از پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه آب شیراز در دهه فجر

این مدیر شهری در ادامه ابراز داشت: نیمی از مناطق شهری شیراز از شبکه فاضلاب برخوردار شده است.

به گفته وی، 95 درصد پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه آب شیراز تمام شده و فقط شبکه برق باقی مانده که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم انتقال مشاغل آلاینده تصریح کرد: انتقال صنوف آلاینده در حوزه آهن‌فروشان با همکاری اتحادیه انجام و به این منظور در جاده کمربندی نزدیک سلطان آباد سایتی مشخص شد.

امینی خاطرنشان کرد: دو سه نقطه دیگر مانند سایت شهید خرم شکوه برای خودروهای دیزل، سایت شهید منتظری و سایت درب و پنجره فروشان و ترمینال باربری نیز برای همین منظور در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اشغال پیاده‌رو‌ها و معابر عمومی در راستای منافع شخصی غیرقانونی است، ابراز داشت: از فروردین تا پایان مهر ماه امسال بیش از ۱۶۰ خودرو وانت بار که ایجاد سد معبر می‌کردند توقیف، به پارکینگ منتقل شده و یک تا سه ماه متوقف بودند.

امینی با اشاره به اینکه از مهر ماه امسال تاکنون نیز بیش از ۱۰۵ دستگاه همچنان توقیف است، افزود: قرار نیست که افراد به دلیل بیکاری حق دیگران را تضییع کنند چراکه اگر بیکاری مجوزی برای کسب هر نوع درآمد بود تمام افراد می‌توانستند این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/523/4


برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس ، شورا ، شهرداری
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
Canada
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۲
0
به نظرم مردم براي شما ارش ندارد شما تحقيق بكنيد ببن مردم منطقه از اينكه بلوار گلستان بسته اي ( جلو حافظيه بسته شده ) و 200متر راه را بايد 3 كيلومتر با ترافيك بگذرند راضي هستن . خداي اگر منزل خودتون ادبيات بود اين اجازه مي دادي