کد خبر: ۱۶۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
در کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود؛

اعلام برنامه‌های یاد روزسعدی

برگزاری نمایشگاه تصاویر نسخ خطی با موضوع «سعدی در گذر زمان» شامل ۲۰ قطعه از نسخ خطی قرن‌های ۷ تا ۱۳ هجری، موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابخانه و موزه ملی ملک و کتابخانه مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته از تاریخ اول تا ششم اردیبهشت در مدیریت منطقه جنوب کشور( شیراز) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،روح‌الله منوچهری امروز، اول اردیبهشت‌ماه با بیان اینکه این شاعر شیرین سخن افتخار ایران و شیراز در جهان است، گفت: سعدی در بیرون از مرز‌های زبان فارسی، بسیاری از‌اندیشمندان و سخن‌سرایان را به ستایش و شگفتی واداشته است.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تصاویر نسخ خطی با موضوع «سعدی در گذر زمان» شامل ۲۰ قطعه از نسخ خطی قرن‌های ۷ تا ۱۳ هجری، موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابخانه و موزه ملی ملک و کتابخانه مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته از تاریخ اول تا ششم اردیبهشت در مدیریت منطقه جنوب کشور( شیراز) برگزار می‌شود.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور ادامه داد: نشست «مردم‌شناسی سعدی» با سخنرانی مجید اسکندری در تاریخ دوشنبه، سوم اردیبهشت ساعت ۸: ۳۰ صبح در سالن سرای سخن مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور از دیگر برنامه‌های این مدیریت است.

به گفته وی، همچنین آئین نکوداشت چهره ماندگار فلسفه و عرفان و حافظ‌شناس شهیر اصغر دادبه در تاریخ پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت ساعت ۸: ۳۰ صبح در سالن فرهنگ مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

 

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: سعدی ، فارس ، یادروز
نظرات بینندگان