کد خبر: ۱۶۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس خبر داد:

آغاز بزرگ‌ترین رویداد قرآنی دانش آموزان در فارس

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس به دلیل گستردگی که دارد بین مرحله شهرستان و مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان یک مرحله را تحت عنوان مسابقات ۱۴گانه طراحی کرده تا استعدادهای بیشتری با هم به رقابت پرداخته و نفرات برتر به مرحله استانی راه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدمهدی متحد زاده در آئین افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی دانش آموزان استان فارس با عنوان مسابقات ۱۴ گانه که قرار است در ۱۴ نقطه استان برگزار شود در شهرستان داراب که یکی از این نقاط است با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) افزود: قرآن با گوشت و خون شما جوانان مؤمن آمیخته شده و قلب و روح شما با آن نورانی گردیده است.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس هدف از برگزاری مسابقات قرآنی را آشنایی دانش آموزان با معارف قرآن و عترت و کشف و پرورش استعدادهای برتر قرآنی دانش آموزان عنوان کرد.


متحد زاده گفت: استان فارس به دلیل گستردگی که دارد بین مرحله شهرستان و مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان یک مرحله را تحت عنوان مسابقات ۱۴گانه طراحی کرده تا استعدادهای بیشتری با هم به رقابت پرداخته و نفرات برتر به مرحله استانی راه پیدا کنند.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات ۱۴گانه قرآن عترت و نماز دانش آموزان فارس امسال به میزبانی شهرستان‌ها و مناطق داراب، خرامه، اشکنان، قیروکارزین، سرچهان، فیروزآباد، اقلید، ارسنجان، خشت و کمارج، ممسنی، سروستان، سپیدان، ناحیه یک شیراز و لارستان برگزار خواهد شد.


علی ثانوی؛ مدیر آموزش و پرورش داراب نیز در این مراسم تصریح کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز شهرستان داراب با شرکت بیش از ۷۰۰ دانش آموزان و عوامل برگزارکننده از داراب جویم، زرین‌دشت و فورگ برگزار می‌شود.


خاطرنشان می‌شود: در این مراسم برنامه‌هایی شامل: اجرای تلاوت محمدامین نبی لو؛ قاری نونهال کشوری، گروه سرود کشوری قاسم ابن الحسن جنت شهر، حضور حافظان روشندل دارابی، اجرای تک‌خوانی مداحی، قرائت قرآن و مناظره‌ای از نهج‌البلاغه توسط منتخبین مسابقات برگزار شد.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان