
استاد حوزه علمیه الزهرا(س) گراش هشدار داد:
تحریف تاریخ برای توجیه برجام
استاد حوزه علمیه الزهرا(س) گراش، قیاس شرایط برجام به صلح امام حسن(ع) را ابزار تبلیغاتی خواند و تأکید کرد: تحریف تاریخ برای توجیه توافقات سیاسی، جفای به حقیقت است.
حجتالاسلام علی مویدی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به مناسبت ۲۶ ربیعالاول، سالروز صلح امام حسن مجتبی(ع)، با استناد به کتاب «صلح امام حسن، پرشکوهترین قهرمانان تاریخ» ترجمه مقام معظم رهبری، این واقعه را یکی از مسائل تاریخی مهم و همواره مورد بحث دانست.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری این اثر را جامعترین و مستدلترین کتاب درباره صلح امام حسن(ع) میدانند، هفت دلیل اصلی برای پذیرش صلح توسط امام را برشمرد.
استاد حوزه علمیه الزهرا گراش ضمن تشریح هفت دلیل آن صلح تاریخی، به انتقاد از مقایسه نادرست این واقعه با برجام پرداخت.
وی گفت: «امام حسن(ع) صلح را در شرایطی پذیرفت که جبهه حق از درون فرسوده شده بود؛ مردم کوفه خسته و بیمیل به جنگ بودند، یاران وفادار انگشتشمار، فرماندهان ارشد خائن، سپاه دشمن چند برابر بزرگتر، و نفوذ جاسوسان و شایعهپراکنان معاویه فضای جامعه را مسموم کرده بود. حتی جان امام و خاندان بنیهاشم در خطر مستقیم قرار داشت. جنگ ادامه پیدا میکرد، اساس اسلام علوی نابود میشد.»
عقبنشینی تاکتیکی برای بقای جان شیعیان
استاد حوزه علمیه الزهرا(س) گراش افزود: « در چنین شرایطی، امام مجبور شد برای حفظ بقای دین و جلوگیری از بر باد رفتن جان شیعیان، تاکتیکی عقبنشینی کند. این یک تصمیم استراتژیک در اوج اضطرار بود، نه یک انتخاب از سر ضعف.»
قیاس صلح امام حسن(ع) با برجام تحریف است
مویدی با اشاره به برخی سیاستمداران که پذیرش برجام را به صلح امام حسن(ع) تشبیه کردند، تصریح کرد: «شرایط ایران در زمان برجام با آن مقطع تاریخی قابل قیاس نیست. ما درگیر جنگ نظامی مستقیم نبودیم، برتری میدانی و بازدارندگی داشتیم، توان داخلی برای ادامه مسیر و مقاومت فراهم بود، و خطر فوری نابودی کشور مطرح نبود. فشار دشمن اقتصادی و سیاسی بود، نه تهدید فیزیکی و تمامعیار.»
وی تأکید کرد: «این قیاسها بیشتر جنبه تبلیغاتی و توجیهی دارد. همانطور که تحریف تاریخ خطرناک است، استفاده ابزاری از تصمیمات معصومان(ع) برای پوشاندن ضعفهای مدیریتی، بزرگترین جفا است.»
استاد حوزه در پایان بر ضرورت آشنایی با سواد رسانه و آگاهی نسبت به تبلیغات رسانهای تأکید کرد و افزود: امروز که با روی کارآمدن موضوع مکانیسم ماشه، سراب بودن برجام کاملا معلوم شده، وقت آن است که بیشتر مراقب فضای تبلیغاتی باشیم.
مویدی افزود: در این شرایط، مراقب باشیم بار دیگر فریب تبلیغات رسانهای غرب و غربزدهها را نخوریم و تکیه ما تنها بر توان و قدرت داخل کشور باشد.
انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!