حالت تاریک
شنبه, 06 تیر 1405
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه خبری تحلیلی شیرازه هستید؟
شهروندان قیروکارزین مطرح کردند:

صرفه‌جویی در مصرف، ضرورتی عقلی و اجتماعی

فصل گرما، ضرورت صرفه‌جویی را بیش از پیش نمایان می‌سازد. شهروندان کارزین با درک این نیاز، بر لزوم مدیریت مصرف برق و صرفه‌جویی در این زمینه تاکید دارند.

به گزارش گروه چند رسانه ای پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، شهروندان قیروکارزین در فصل گرما، بر لزوم مدیریت مصرف برق و صرفه‌جویی در این زمینه تاکید دارند. به نظر آنان، صرفه‌جویی نه تنها یک وظیفه اجتماعی، بلکه امری عقلانی و حیاتی برای حفظ توازن در تولید و مصرف و جلوگیری از بروز مشکلات است.

یکی از شهروندان قیروکارزین با اشاره به فصل گرم سال، اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل گرما قرار داریم، لزوم صرفه‌جویی بیش از پیش مورد نیاز جامعه‌ی ما است و شهر ما نیز به تبع آن، باید مصرف برق را بهینه نماید.

این شهروند با تاکید بر جنبه عقلانی صرفه‌جویی، افزود: صرفه‌جویی، پیش از آنکه مسئله‌ای شرعی باشد، مسئله‌ای عقلی است. هر انسان عاقلی زمانی که به منابعی که خداوند به او عطا فرموده می‌اندیشد، متوجه می‌شود که باید نهایت استفاده را از آن داشته باشد. اگر موهبتی از جانب خداوند به ما هدیه شده است، شکر این نعمت در گرو استفاده‌ی بهینه از آن است.

شهروند دیگر قیروکارزینی، به پیامدهای عدم مدیریت مصرف اشاره کرد و گفت: اگر ما مصرف خود را مدیریت نکنیم، میان تولید، عرضه و تقاضا توازن برقرار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم صرفه‌جویی در تابستان، منجر به قطعی برق خواهد شد، هشدار داد: اگر در فصل تابستان صرفه‌جویی نکنیم، ناگزیر خواهیم بود به دلیل قطعی برق، گرمای هوا را تحمل نماییم.

یکی دیگر از همشهریان، به مشکلات ناشی از قطعی برق پرداخت و اظهار داشت: قطعی برق مشکلاتی را در پی دارد. در میان خانواده‌ها، نوزادان، سالمندان و بیماران حضور دارند. برخی از همشهریان در منازل خود از دستگاه‌های تنفسی که با برق کار می‌کنند استفاده می‌نمایند. عدم صرفه‌جویی منجر به قطعی برق شده و برای هم‌میهنان و همشهریان ما، مشکلات تنفسی و مسائل عدیده‌ای ایجاد خواهد کرد.

در پایان، یکی از شهروندان راهکارهای عملی برای صرفه‌جویی را مطرح کرد: به نظر بنده اگر هر یک از ما هنگام ورود به منزل، با دقت بیشتری به وسایل برقیِ در حال استفاده نگاه کنیم، متوجه می‌شویم کدام‌یک ضرورت نداشته یا می‌توان با مصرف کمتر از آن، امورات را گذراند. گاهی از وسایلی استفاده می‌کنیم که ضرورت ندارند. در مواقعی از شب که هوا خنک‌تر است، می‌توان از وسایل سرمایشیِ کم‌هزینه‌تری استفاده کرد. هر آنچه در منزل است که می‌توان در آن صرفه‌جویی کرد را باید مدنظر قرار داد؛ مثلاً همه می‌توانیم با خاموش کردن حتی یک لامپ اضافی، مثلاً در حیاط، کمک شایانی به این امر نماییم.

این گفتگوها نشان‌دهنده دغدغه شهروندان قیروکارزینی نسبت به موضوع صرفه‌جویی و درک اهمیت آن در شرایط کنونی است. آنان با ارائه راهکارهای عملی و تاکید بر جنبه‌های مختلف این موضوع، خواستار توجه بیشتر همگان به این ضرورت اجتماعی و اقتصادی هستند.

انتهای خبر/ 224224

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!