کد خبر: ۱۶۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استاندار فارس:

شدت بارش‌ها موجب خسارت کشاورزی شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استاندار فارس از بروز خسارت به بخش کشاورزی این استان به دلیل شدت بارش‌ها طی روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، غلامرضا غلامی با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان فارس گفت: شدت بارش‌ها به حدی بود که موجب بروز خسارت به زمین‌های کشاورزی شده است؛ زیرا بارش باران در این فصل موجب می‌شود گندم‌هایی که ساقه‌های بلندی دارند، خسارت ببینند.

وی با بیان اینکه خسارت‌ها به زمین‌ها کشاورزی به دو صورت انجام می‌شود، گفت: یک گونه همین مزارعی است که گیاهان ساقه بلند دارند و در اثر بارش باران ساقه‌های گیاهان می‌شکند و خم می‌شود و برداشت با کمباین را دچار مشکل می‌کند و نوع دیگر خسارت آن است که برخی زمین‌های کشاورزی در حریم و بستر مسیل‌ها و محل‌هایی است که آب زیادی از آنجا عبور می‌کند و خاک شسته شده و دچار فرسایش می‌شود و به همین دلیل به محصولات کشاورزی خسارت وارد می‌شود.


غلامی در عین حال این نکته را یادآور شد که اثر رحمت الهی آن‌قدر زیاد و خوب است که این حوادث در برابر بارش رحمت الهی ناچیز است. البته به محصولاتی که بیمه هستند، جبران خسارت می‌شود و برای محصولاتی که بیمه نیستند، باید ابتدا جمع‌آوری اطلاعات و میزان خسارت‌ها داشته باشیم.

شدت بارش‌ها موجب خسارت کشاورزی شد


مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه خسارت‌ها در شهرستان فیروزآباد و فسا و تقریباً در کل استان چنین حالت‌هایی بوده است، گفت: میزان خسارت را باید حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت جهاد کشاورزی اعلام کند.


وی از عموم مردم خواست تا با توجه به احتمال بروز حوادث در اتفاقات طبیعی مانند وزش باد و بارش باران و سیلاب و... حتماً محصولات و وسایل زندگی خود را بیمه کنند.


غلامی در پاسخ به وضعیت آب‌گرفتگی معابر شهری نیز گفت: در شیراز مقداری آب‌گرفتگی داشتیم که باید شهرداری شیراز گزارش دهد؛ اما در شهرستان‌ها تاکنون گزارشی نداشتیم. ستاد بحران تنها زمانی ورود پیدا می‌کند که وضعیت آب‌گرفتگی دچار مخاطره شود.


مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه وضعیت جاده‌های استان بدون مشکل و ترددها روان است، گفت: سامانه جدید از سمت شمال، شمال غرب، نورآباد و کازرون آغاز شده و به سمت مرکز و جنوب استان حرکت می‌کند.


انتهای خبر/

 

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: ستاد بحران ، بارش ، شیرازه
نظرات بینندگان