کد خبر: ۳۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

اساتید نمونه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجلیل شدند

در مراسمی که به منظور بزرگداشت مقام استاد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد از ۲۶ استاد نمونه دانشگاه تجلیل شد.

به گزارش شیرازه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز معاون آموزشی دانشگاه در این مراسم که با حضور اساتید و خانواده‌هایشان برگزار شد، گفت : اعضای هیئت علمی از نظر کیفیت آموزشی بر اساس چک لیست‌هایی مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت ۲۶ نفر به عنوان نمونه برگزیده شدند.

دکتر ثاقب افزود : در مراسم روز استاد علاوه بر قدردانی از اساتید نمونه، از اساتیدی که ارتقای رتبه داشته‌اند و همچنین فرآیندهای برتری که از طرف اعضای هیئت علمی معرفی شده‌اند، تجلیل می‌گردید.

وی در زمینه فرآیندهای آموزشی، گفت : اساتید به همراه تیم آموزشی بخش‌ها، در راستای تغییر در مسیر آموزشی و بهبود آن، طرح‌هایی را در قالب فرآیندهای آموزشی ارایه می‌کنند که این فرآیندها هر سال به دبیرخانه جشنواره شهید مطهری ارسال می‌شود.

دکتر ثاقب بیان کرد : با توجه به اینکه فرآیندها، نوآوری‌های آموزشی اساتید و دست‌اندرکاران امور آموزشی برای رسیدن به کیفیت بیشتر آموزش هستند، امسال در مراسم روز استاد از ۴۳ فرآیند برتر دانشگاهی قدردانی می‌گردد.

وی تاکید کرد : فرآیندها با ارایه مدل آموزشی جدید، عملاً موجب تغییر در شیوه آموزشی می‌شوند که برای تشویق اساتید در فعالیت در این زمینه امسال فرآیندهای بیشتری مورد تشویق قرار می‌گیرند.

دکتر ثاقب افزود : نقشه جامع علمی کشور و نقشه جامع علمی سلامت کشور دو سند بزرگ ملی هستند که در سال‌های اخیر تدوین شده‌اند و راهبردهای رسیدن کشور به بلندترین درجه علمی تا سال ۱۴۰۴ در آن مشخص شده که توجه اساتید به آن‌ها در تربیت دانشجویان دارای اهمیت زیادی است. وی گفت : در راستای سند چشم انداز، آیین نامه و شیوه نامه ای از سوی وزارت بهداشت اعلام شده که به زودی به اساتید ابلاغ می‌شود. دکتر ثاقب بیان کرد : این شیوه نامه تغییراتی دارد که مهم‌ترین آن در بخش فرهنگی است و سایر بخش‌ها با تغییرات اندکی همراه می‌باشد.

معاون آموزشی دانشگاه اظهار داشت : اعضای هیئت علمی از مهم‌ترین ارکان هر دانشگاه می‌باشند که دانشگاه علوم پزشکی شیراز فرهیخته‌ترین اساتید را دارد که مقام آن‌ها قابل تقدیر است.

 

آموزش باید مطابق با نیازهای مردم باشد

  دکتر محمد هادی ایمانیه دراین مراسم  افزود : اساتید نقش موثری در اصلاح شیوه های آموزشی و ارایه آموزش به دانشجویان مطابق با نیاز افراد جامعه دارند.

وی اظهار داشت : گوش دادن اساتید به صحبت‌های فارغ‌التحصیلان رشته های مختلف در سال‌های گذشته کمک قابل توجهی در شناسایی موارد نیاز به اصلاح آموزشی است.

دکتر ایمانیه بیان کرد : مهم‌ترین وظیفه اساتید دانشگاه انتقال اخلاق حرفه ای به دانشجویان است و این مسئله نکته ای است که وظیفه انسانی فعالان در حیطه تربیت دانشجو می‌باشد.

وی گفت : اساتید باید سعی کنند هر چه بیشتر ابتدا به خودسازی توجه کنند و سپس آن را به دانشجویان انتقال دهند.

دکتر ایمانیه با تاکید بر اهمیت نقش پژوهش در بین اساتید، افزود : دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال گذشته در مجموع در حوزه پژوهش خوب عمل کرده است، اما فعالیت تمامی اساتید در این زمینه ضروری است.

در پایان مراسم روز استاد از اساتید نمونه، بازنشسته و ارتقا یافته قدردانی شد.

انتهای پیام/20

 

 

نظرات بینندگان