کد خبر: ۳۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

روابط عمومی منادی خوبی برای خود نبوده اند!

سرپرست اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس گفت: روابط عمومی ها تاكنون تبلیغ كننده و منادی خوبی برای خود نبوده اند و نقش سازنده و خطیر آنها در اذهان عمومی كم رنگ و كم اعتنا بوده كه باید تلاش كرد این نقیصه را به بهترین نحو جبران نمود.

به گزارش شیرازه به نقل ازایرنا،كامبیز رضایی افزود: روز ارتباطات و روابط عمومی، روز تجلیل از نهادی است كه بار سنگین اطلاع رسانی از عملكرد سازمان خود را بر دوش دارد و البته این، همه نقش روابط عمومی ها نیست.

وی ادامه داد: روابط عمومی آینه تمام نمای یك سازمان است كه بر شانه راست خود بار اقناع و بر شانه چپ خود، وظیفه ترغیب را حمل می كند و هدف نهایی این دو رسالت عظیم، ایجاد حسن تفاهم میان سازمان و مردم است.

او اظهار داشت: روابط عمومی برای موفق شدن در انجام رسالت های خود همواره جلوتر از افكارعمومی حركت می كند، یعنی پیش بینی می كند كه افكار عمومی در آینده ممكن است چه نیازها و انتظاراتی داشته باشند و چه درخواست هایی در ذهنشان شكل می گیرد.

رضایی افزود: این چنین است كه روابط عمومی همیشه باید چند گام جلوتر از افكار عمومی، جلوتر از توقعات و انتظارات عمومی و جلوتر از ایده ها و برنامه های سازمانی خود حركت كند تا بتواند از دستاوردهای جدید روابط عمومی و ارتباطات كه در كل دنیا در حال تغییر و تحول است بهره جسته و به آنها توجه داشته باشد.

او ادامه داد: روابط عمومی را پل ارتباطی میان سازمان و افكار عمومی جامعه تعریف كرده اند و تفسیر این بیان، صدها صفحه تحلیل و نوشته خواهد شد اما روابط عمومی اگر قادر باشد اطلاع رسانی به هنگام را در دستور كار خود قرار دهد و میان مدیریت، مجموعه و شهروندان ارتباط برقرار كند و بازخورد فعالیت ها را به گونه ای رصد كند كه امكان ارتقای سطح عملكرد سازمان فراهم آید، در انجام وظیفه خود موفق است.

وی روابط عمومی ها را پل های ارتباطی بین سازمان ها، جمعیت ها و بیان كننده و منادی اخبار و اطلاعات سازمان ها به مخاطبان خود دانست و اضافه كرد: روابط عمومی ها تاكنون تبلیغ كننده و منادی خوبی برای خود نبوده اند و نقش سازنده و خطیر آنها در اذهان عمومی كم رنگ و كم اعتنا بوده كه باید تلاش كرد این نقیصه را به بهترین نحو جبران نمود.

وی بیان كرد: امروزه سازمان هایی موفق اند كه نوع تعامل خود را با رسانه ها به خوبی مدیریت كنند چرا كه شاید در بهترین جمله، روابط عمومی را می توان چشم بینا و گوش شنوای یك سازمان دانست و اگر این دو عضو حساس ضعیف عمل نمایند، مطمئنا باید آن سازمان را رو به زوال دانست.

سرپرست اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس ادامه داد: در این میان نهاد روابط عمومی باید همسان با بخش های دیگر سازمان، متحول شود و با تحقیق و بررسی تبعات مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عملكردش، مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

وی آموزش نیروی انسانی و تغییر و تحولات محیط اداری و فناوری را در ایجاد تحول در روابط عمومی ها بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: دنیای مدرن و عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاب می كند كه مدیریت روابط عمومی، رفتار دموكراتیك را برای مشاركت بیشتر نیروها در محیط سازمانی و خارج از آن نهادینه سازد و فلسفه وجودی مدیریت را با ایجاد جاذبه، تشویق و رفتار خردمندانه و مشاركت جویانه دنبال كند.

او گفت: با توجه به پیشرفت های الكترونیك در همه عرصه ها، روابط عمومی ها باید بتوانند با علوم روز آشنا شده و جدیدترین فناوری ها در این عرصه را برای بالا بردن سطح عملكرد خود به كار گیرند

نظرات بینندگان