مدیر کل آموزش و پرورش فارس خبر داد:
راهاندازی «خانه المپیاد دانشآموزی» در تمام شهرستانهای فارس
محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در آئین تقدیر از دانشآموزان مدالآور المپیادهای علمی و ادبی و برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی، از طرح جامع این اداره کل برای گسترش زیرساختهای نخبهپروری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در آئین تقدیر از دانشآموزان مدالآور المپیادهای علمی و ادبی و برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی اعلام کرد: «خانه المپیاد دانشآموزی» در تمام شهرستانهای استان راهاندازی خواهد شد تا زمینه بهرهمندی همه دانشآموزان از این فضا فراهم آید.
وی ادامه داد: همچنین در راستای بهرهگیری از خرد نخبگان، یک دانشآموز دختر و یک دانشآموز پسر از میان برگزیدگان المپیاد به عنوان «عضو شورای مشاورین دانشآموزی مدیرکل» منصوب خواهند شد.
در این آئین که در تالار ملاصدرا باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، کلاری با اشاره به کسب ۱۸ رتبه برتر کشوری در المپیادهای علمی و ادبی و ۴ رتبه در جشنواره خوارزمی توسط دانشآموزان فارس در سال تحصیلی گذشته، رمز موفقیتهای کلان در این حوزه را در «هماهنگی محوری» میان استعداد ذاتی دانشآموز، تلاش معلم و حمایت خانواده دانست.
وی با تأکید بر اینکه هدف، راهاندازی خانه المپیاد در تمامی شهرستانهاست، تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا تمام دانشآموزان استان بتوانند از این ظرفیتها بهرهمند شوند و شاهد افزایش کمی و کیفی شرکتکنندگان در این عرصه باشیم. مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین تأکید کرد که هر دانشآموزی که در مسیر المپیاد قرار گرفته، فارغ از رتبه نهایی، برنده است؛ زیرا استعداد خود را کشف کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با ارجاع به سند تحول بنیادین، فلسفه این اقدامات را صرفاً «نخبهگرایی» ندانست، بلکه آن را فراهمسازی یک «فضای نخبهپرور مسئولیتگرا» تعریف کرد.
به گفته وی، نخبگان باید بتوانند پس از کسب دانش، به جامعه بازگردند و با ایفای نقش الگو، در خدمترسانی به جامعه فعال باشند. وی افزود: توجه به «ریشههای هویتی» دانشآموزان نخبه، در کنار نیازهای علمی آنها، از موارد مورد تأکید در سند تحول بنیادین است.
در همین راستا، مدیرکل بر لزوم تشکیل تیمهای تخصصی تأکید کرد تا برنامهریزی مدون و دقیق برای شناسایی دانشآموزان مستعد در سطح استان صورت پذیرد و نگاه فنی و هدفمند جایگزین رویکردهای غیرساختارمند شود.
در بخش نهایی، مدیران آموزش و پرورش استان بر رویکرد جامع در پرورش استعدادها تأکید کردند.
کلاری با هشدار به دانشآموزان مبنی بر عدم اکتفا به ساحت علمی، آنها را به توجه متوازن به ساحتهای زیستی، ورزشی، عاطفی و اجتماعی فراخواند و تأکید کرد: موفقیت کامل در گرو توجه به تمام ابعاد شخصیتی است.
این دیدگاه توسط محمد توکلباخدا، رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان استان، تکمیل شد. وی در سخنانی خطاب به نخبگان جوان تأکید کرد: «علم را قدر بدانید اما از اخلاق غافل نشوید، چراکه دانش بدون انسانیت، چراغی بینور است.»
این مراسم با تأکید بر لزوم پرورش نخبگانی که هم اندیشهها را روشن کنند و هم در عمل گرمابخش دلها و خدمتگزاران راستین میهن باشند، به پایان رسید.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!