شیرازه گزارش میدهد؛
نان کامل در دستور کار سروستان
کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سروستان با هدف ارتقای شاخصهای بهداشتی، بر ضرورت تغییر رویکرد تغذیهای جامعه به سمت مصرف نان کامل و اجرای دقیق برنامههای ایمنی آب به عنوان اولویتهای کلیدی دستگاههای اجرایی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، صبح امروز دوم تیرماه 1405، نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با حضور بتول معلم فرماندار سروستان، عبدالحسین فرحبخش مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از اعضاء شورای اداری شهرستان برگزار شد.
در این نشست، فرماندار سروستان ضمن تأکید بر لزوم همافزایی دستگاههای اجرایی برای تحقق اهداف سلامتمحور، اظهار داشت: موفقیت در ارتقای سلامت عمومی، در گرو همکاری منسجم تمامی ادارات و پیگیری مستمر مصوبات است و تمامی دستگاهها موظف به مشارکت جدی در فرهنگسازی و اجرای برنامههای ابلاغی هستند.
فرحبخش، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به خطرات ناشی از حذف سبوس و جوانه گندم در فرآیند تولید نانهای فعلی، تصریح کرد: توسعه نانواییهای پخت نان کامل یک ضرورت حیاتی برای پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر نظیر دیابت و فشار خون است و دستگاههای متولی باید با ارائه مشوقهای لازم، مسیر را برای نانوایان پیشگام هموار کنند.
مصوبات مهم این نشست جهت اجرا به شرح زیر است:
۱. مشارکت تمامی ادارات در اطلاعرسانی و فرهنگسازی مزایای نان کامل در سطح شهرستان.
۲. استفاده حداکثری از ظرفیت بیلبوردها و تبلیغات محیطی توسط شهرداریها و دهیاریها جهت آموزش شهروندان.
۳. تولید محتوای آموزشی تخصصی توسط شبکه بهداشت و درمان برای استفاده در نهادهای عمومی.
۴. برگزاری دورههای آموزشی برای نانوایان و در نظر گرفتن مشوقهای حمایتی برای تولیدکنندگان نان کامل توسط جهاد کشاورزی.
همچنین در این جلسه، بر ضرورت اطلاعرسانی گسترده در خصوص نقش حیاتی «نظام ارجاع» و «پزشکی خانواده» در تسهیل دسترسی مردم به خدمات سلامت تأکید شد.
انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴
خبرنگار : سعید شیبانی
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!