گزارش تصویری؛
برگزاری تعزیه میدانی در سیدان
در آستانه دهه اول محرم، مراسم تعزیه میدانی توسط گروه «ذبیحالعطشان» به ذکر مصیبت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در شهر سیدان به نمایش گذاشته شد.
به گزارش سرویس چندرسانهای پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، عصر روزدوم تیرماه ۱۴۰۵، مصادف با هشتم محرم، بزرگترین تعزیه میدانی در شهر سیدان با حضور پرشور اهالی شهر سیدان برگزار شد.
آیین سنتی تعزیه یکی از شیوههای هنری برای ترسیم فضای عاشوراست که هنرمندان سیدانی از دیرباز تاکنون با اجرایی این عشق وارادت خود به شهدای کربلا را نشان می دهند.
اجرای تعزیه هم با برپایی خیمهها واستقرار نخلهای خرما، نهرعلقمه و تل زینبیه همانند عاشورای سال ۶۱ شبیهسازی میشود.
دراین مراسم نمادین وقایع دهه اول محرم از ورود لشکر ابا عبدالله الحسین(ع) به کربلا تا روز عاشورا، شهادت حر، شهادت حضرت علیاکبر(ع)، شهادت حضرت ابوالفضل(ع)، شهادت طفلان حضرت زینب، اسارت اهل بیت به تصویر میکشند.
عاشورای حسینی نه یک واقعه که به گواهی تاریخ، یک مکتب است مکتبی که در آن اندیشهورزی، شجاعت، سربلندی، دینداری، آزادگی و گذشت در نهایت درجه جلوهگر میشود.
انتهای خبر/224224
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!