کد خبر: ۷۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
معرفی پیرغلامان حسینی/1

وقتی قد کوتاه هم مانع نوحه‌خوانی نمی‌شود

از دوران کودکی و نوجوانی علاقه زیادی به خواندن نوحه، قرآن و دعا در مساجد داشته و به علت کوتاه قد بودن بر دوش دیگران به نوحه‌خوانی مشغول بوده است.
به گزارش شیرازه به نقل از لادستان؛ یکی از افتخارات شهر لار داشتن پیرغلامان حسینی بی‌شمار که هرکدام سهمی از در برگزاری مراسم باشکوه در سطح شهر داشته‌اند. یکی از این پیرغلامان و مداحان فردی به نام حاج غلامعباس امینیان فرزند دادالله و متولد ۱۳۱۳ می‌باشد که از دوران کودکی و نوجوانی علاقه زیادی به خواندن نوحه، قرآن و دعا در مساجد داشته است و به تبعیت از پدرش که از معتمدین و اذان گویان محلشان بوده به این کار مبادرت می‌ورزیده است.

در دوران نوجوانی به علت داشتن قدی کوتاه و نبود بلندگو بر روی دوش دیگران در میان هیئت سینه‌زنی به نوحه‌خوانی و ختم مشغول بوده است. او که در میان خانواده مذهبی رشد یافته، بر انجام دادن کارهای نیک و خداپسندانه نیز علاقه داشته است و از جمله کارهایی که انجام داده ساختن وضوخانه و سرویس بهداشتی مسجد جامع و گلزار شهدا و مشارکت در کارهای خیر دیگر می‌باشد.

از صدای ماندگار وی خواندن دعا در مسجد جامع در روزهای ماه مبارک رمضان و نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی و مولودی‌خوانی در مراسم‌های مختلف در مساجد سطح شهر از جمله مسجد میرعبدالعظیم و حسینیه حاج تقی می‌باشد.



حاج غلامعباس امینیان می‌گوید که اشعار نوحه را از مرحوم آخوند زینل و بیشتر از کتاب‌ها می گرفت و بیش از پنجاه سال به نوحه‌خوانی و ادعیه‌خوانی می‌پردازد. او همچنین خاطره‌ای عنوان کرد و گفت: در زمان شاه به نوحه‌خوانی می‌پرداخته‌ام که گروه امنیتی از ژاندارمری ریختند و چند نفری من‌جمله بنده را دستگیر و به مدت ۲۴ ساعت در بازداشت به سر بردیم.

وی یادآور شد که فقط و فقط خداوند تبارک و تعالی و امام حسین(ع) و اهل بیت یاری‌گر ما بود و ذلت و خواری برای رژیم شاه به همراه داشت.

امینیان در پایان از همه‌ی جوانان و نوجوانان عزیز خواست که فقط و فقط راه خداوند و اهل بیت را پیش گرفته و نماز اول وقت را ادا کرده و مساجد و حسینیه‌ها را همیشه پر نگه دارند تا ان‌شاءالله همه مورد شفاعت آقا امام حسین(ع) قرار بگیریم.
برچسب ها: لارستان
نظرات بینندگان