کد خبر: ۱۶۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
یادداشت؛

با شهادت آیت‌الله رئیسی ایران چه می‌شود

سید محسن هاشمی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: برای پاسخ به این سؤال باید به روزهای ابتدای انقلاب برگشت و شرایط سخت آن روزها را یادآوری کرد، روزگاری که در ابتدای جنگ بوده و صدامیان قسمت زیادی از خاک ایران را اشغال کرده و در داخل نیز منافقین به قیام مسلحانه بر علیه مردم پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، شاید اولین سؤالی که در ذهن‌ها خطور می‌کند این است که با تأیید خبر کشته‌شدن رئیس‌جمهور و شهادت ایشان چه اتفاقی برای ایران روی می‌دهد و کشور به کدام سمت می‌رود.


برای پاسخ به این سؤال باید به روزهای ابتدای انقلاب برگشت و شرایط سخت آن روزها را یادآوری کرد، روزگاری که در ابتدای جنگ بوده و صدامیان قسمت زیادی از خاک ایران را اشغال کرده و در داخل نیز منافقین به قیام مسلحانه بر علیه مردم پرداختند.


روزگاری که هنوز ساختارهای سیاسی و اقتصادی کشور قوی نشده و جای، جای کشور درگیر آشوب و ادعای تجزیه طلبانه است، روزگاری که حتی شاهد کودتای درون ارتش و خیانت عده‌ای از مسئولان وقت و نفوذ گسترده آنها به ارکان حاکمیت هستیم.


روزگاری که هر از گاهی خبر ترور مسئولان عالی‌رتبه کشور از قوه قضاییه گرفته تا نیروهای انتظامی و نظامی به گوش می‌رسد و هنوز داغ شهادت آیت‌الله بهشتی تسکین داده نشده و زخم دل آیت‌الله خامنه‌ای التیام نیافته است.


اما به ناگاه در میانه سال ۱۳۶۰ خبر ترور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر به گوش رسیده و کشور را به شوک عجیبی وارد می‌کند، اما با این وجود نظام استوارتر شده و سید علی حسینی خامنه‌ای به ریاست‌جمهوری برگزیده می‌شود و نظام قوی‌تر از قبل به مسیر خود ادامه می‌دهد و این پاسخ محکمی است برای اینکه بدانیم شهادت آیت‌الله رئیسی نیز نه‌تنها نمی‌تواند در این مسیر خللی ایجاد کند؛ بلکه نظام را محکم‌تر پیش می‌برد.

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: یادداشت ، شهادت ، شهید
نظرات بینندگان