کد خبر: ۱۶۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در استان فارس مطرح کرد:

آمادگی برای مقابله جنگ اقتصادی دشمن

نماینده ولی فقیه در فارس‌گفت: همانگونه که ما در جنگ نظامی به جایی رسیده‌ایم که وقتی وعده‌ای داده می‌شود تبدیل به وعده صادق می‌شود، در جنگ اقتصادی هم باید به جایی برسیم که بتوانیم پاسخ کوبنده دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،آیت الله لطف الله دژکام، امروز۱۴ اردیبهشت ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: در نبرد فرهنگی نیز باید به موازات جنگ نظامی و اقتصادی جلو برویم و طبیعی است که عرصه جنگ فرهنگی باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد که آن‌ها را بشناسیم و میدان داری کنیم.

 

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب بار‌ها به آن پرداخته‌اند سبک زندگی اسلامی در مقابل سبک زندگی غیر اسلامی است.

 

آیت الله دژکام اظهار کرد: برای ترویج سبک زندگی اسلامی نیاز است که سبک زندگی غرب را بیشتر بشناسیم.

نباید از سبک زندگی اسلامی فاصله بگیریم

امام جمعه شیراز گفت: باید سبک زندگی اسلامی را مرور کنیم و به هم یادآور شویم و نگذاریم که از این سبک فاصله بگیریم.

 

آیت الله دژکام، با اشاره به اتفاقات اخیر و مسمومیت جمعی در اثر مصرف مشروبات الکلی گفت: خدا برای اینکه جلو چنین مرگ‌هایی را بگیرد می‌گوید که این مسیر و این کار‌ها ضرر بسیاری دارد و از آن دوری کنید.

 

وی ادامه داد: چرا کار‌هایی باید رسم شود که نتیجه آن نه برای فرد و نه برای جامعه هیچ نفعی ندارد، در مضرات مشروبات الکلی موارد بسیاری گفته شده، بسیاری از آسیب‌های کبدی، حوادث رانندگی و درگیری‌ها در اثر مصرف الکل است.

 

آیت الله دژکام اظهار کرد: سبک عاقلانه اسلامی می‌گویند که جلو این اتفاقات گرفته شود، نباید منبر‌های بی‌خاصیت برویم، باید تذکر دهیم، یک وظیفه متوجه مدیران کشور در رده‌های مختلف است که آن‌ها هم باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

 

امام جمعه شیراز گفت: قانون مجازات اسلامی مصوبه سال ۱۳۹۲ و در خصوص همه این موارد تعیین تکلیف کرده و درخواست ما این است که به این قانون عمل شود، مجموعه‌های مدیریتی کشور باید پای کار بیایند و این قانون را عملیاتی کنند و هرآنچه که قاضی تشخیص داد نه کم و نه بیش اجرا شود.

 

خدمات‌رسانی به محلات محروم شیراز توسعه داده شود

امام جمعه شیراز، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه محرومیت زدایی در محلات شهر شیراز توسط مدیریت شهری گفت:‌امیدواریم که خدمات‌رسانی به تمام محلات برسد و توسعه داده شود.

 

آیت الله دژکام افزود: شیراز به عنوان وطن ما بر ما حق دارد و ما هم شهر خود را دوست داریم اما برای اینکه جای زندگی برای مردم فراهم کنیم باید کار بسیار انجام شود.

 

وی، همچنین از متولیان امر خواست که طرح مترو حرم مطهر شاهچراغ (ع) تا رسیدن به نتیجه با جدیت بیشتری دنبال شودکه زائران به آسانی به حرم دسترسی پیدا کنند.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیراز ، فارس ، نمازجمعه
نظرات بینندگان