کد خبر: ۱۶۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس تاکید کرد:

استفاده از همه سلیقه‌ها در فعالیت‌های دینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با تاکید بر اینکه مسئولان باید از همه سلیقه‌ها برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی استفاده کنند گفت: خوشبختانه متولیان فرهنگ و هنر در فارس در این مسیر گام برداشتند و امیدوارم این مسیر بهتر و بیشتر از گذشته ادامه پیداکند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،اسماعیل قرل سفلی در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان فرهنگ و هنر سال ۱۴۰۲ یا بیان اینکه استان فارس و‌ شیراز همواره خاستگاه مهم برای علم فرهنگ و هنر بوده است گفت: از جنبه دینی حضور احمد بن موسی(ع) که خود یک هنرمند بود مورد توجه است‌ ایشان کتابت قرآن انجام می‌داد و از محل فروش آن بنده آزاد می‌کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس ادامه داد: از جنبه ادبیات و هنر سعدی و حافظ دو گوهر درخشان زبان و ادبیات فارسی بر پیشانی فرهنگ، ادب و هنر ایران است البته شیراز در دانش‌های مختلف همچون فلسفه، فقه، ادبیات پزشکی، ستاره‌شناسی و الکترونیک آوازه‌ای پر افتخار دارد.


وی یا بیان اینکه علمای مبارزی چون میرزای شیرازی، میرزا محمد تقی شیرازی، عبدالحسین لاری، فال اسیری، شهید دستغیب، عالمان بزرگ شهر و دیار هستند افزود: در هنر نیز برجستگان زیادی در فارس و از شیراز آوازه‌شان طنین انداز شده در جهان همچون محمد شفیع شیرازی با تخلص وصال، خواجوی کرمانی و... زندگی می‌کردند که مایه مباهات بوده و هستند.

قزل سفلی بیان کرد: وقتی ما این سرمایه‌های بزرگ را داریم طبیعی است از دل این سرمایه‌های بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر افرادی چون استاد هودی استاد صفری استاد دل طلب استاد تجویدی استاد کافی و استاد عطوش بدرخشند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه هر چیزی در قالب هنری ماندگار می‌شود خطاب به هنرمندان گفت: اجازه ندهید تاریخ انقلاب اسلامی را تحریف کنند و جوانان نوجوانان از تاریخ ایران بزرگ بیگانه کنند هنرمند و هنر علیه بی‌عدالتی و کژتابی‌ها باید خروش کند.

معاون سیاسی استاندار فارس اظهار کرد: هنرمند همواره در کنار مردم است و به مسائل اجتماعی مردم می‌پردازد که مطالبه‌گری کردن مسائل از مسئولین جز رسالت هنری هنرمندان است.

قزل سفلی با تأکید بر اینکه مسئولان باید از همه سلیقه‌ها برای فعالیت‌های دینی فرهنگی استفاده کنند افزود: خوشبختانه متولیان فرهنگ و هنر در فارس در این مسیر گام برداشتند و‌امیدوارم این مسیر بهتر و بیشتر از گذشته ادامه پیداکند.

سال ۱۴۰۲؛ سال پر رونقی برای فرهنگ و هنر فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس ضمن تبریک روز معلم اظهار کرد: هنرمندان به حق از معلمین هستند و هیچ جایگاهی بهتر از این جایگاه برای‌شان هنر نمی‌توانیم قائل شویم.

حمیدرضا قانعی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ سال پر رونقی برای فرهنگ و هنر فارس بود؛ این موضوع را می‌توان به گواه آمار و افتخاراتی که در سطح فرهنگ و هنر استان رقم خورد، ثابت کرد.

وی به فروش بیش از ۸۰ میلیارد تومانی گیشه‌های سینما و استقبال کم‌نظیر مردم از تماشاخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آمار بیش از ۲۲۷ هزار نفر طی سال ۱۴۰۲ به تماشاخانه استان فارس رفتند و به تماشای تئاتر نشستند؛ این رقم در نوع خودش قابل تامل است.

قانعی رونق در فضای موسیقی را از دیگر اتفاقات خوب سال ۱۴۰۲ دانست و گفت: بیش از ۲۵۴ اجرای صحنه‌ای در سال ۱۴۰۲، گواه این مدعی است؛ این اتفاقات جز به همت هنرمندان اتفاق نمی‌افتاد.

وی اضافه کرد: هنرمندان و فرهنگوران فارس پای کار آمدند، در کنار مسئولان قرار گرفتند و این اتفاق خوب را رقم زدند.

قانعی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ رنگ و بوی هنر فارس را در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی می‌شد دید، گفت:‌امیدوارم که این سنت حسنه برای ایرانیان پا برجا بماند و سال ۱۴۰۳ هم سال پررونق و سالی پر خیر و برکت برای فرهنگ و هنر فارس باشد.


وی به برنامه‌های فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: امسال راه‌اندازی جشنواره فیلم شیراز، دو سالانه خوشنویسی فارس و برگزاری جشن کتاب سال را در پیش رو داریم و برای رقم خوردن این رویداد‌ها دست نیاز و همیاری و همفکری به سوی هنرمندان و فرهنگ وران دراز می‌کنیم‌. 

انتهای خبر/

منبع:پیام خبر

برچسب ها: شیراز ، فارس ، قزل سفلی
نظرات بینندگان