کد خبر: ۱۶۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس مرکز پیام‌نور واحد استهبان در گفتگو با شیرازه: 

آحاد جامعه مدیون مقام معلم هستند

رئیس مرکز پیام‌نور واحد استهبان گفت: همه انسان‌های جامعه پیشرفته و اسلامی، مدیون معلم هستند، به فرموده مقام معظم رهبری هرکس که به جایی رسیده‌اند و توانسته‌اند کار بزرگی کنند همه از وجود معلم است چون معلم این‏ها را تربیت کرده است.

 کوروش بامداد در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، ضمن تبریک روز معلم گفت: با توجه به جایگاه رفیع و مقام شامخ معلم، باید اذعان کرد که بدون تردید هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت در شکل گیری فرهنگ یک جامعه در بلند مدت اهمیت ندارد و بر این اساس نقش معلم و مربی در جامعه، نقشی طراز اول است که شایسته تقدیر می‌باشد.


وی در ادامه در مورد نقش و جایگاه مقام معلم از نگاه امامین انقلاب اسلامی گفت: بررسی اجمالی تاریخ انقلاب اسلامی گویای این نکته است که معلمان در دوران مبارزه با رژیم پهلوی از نیروهای عمده و محوری و طلایه داران نهضت بودند. از مهم‌ترین فعالیت‌های معلمان علاوه بر مبارزات سیاسی، می‌توان به مبارزه فکری و فرهنگی علیه رژیم پهلوی اشاره کرد.

 

رئیس مرکز پیام‌نور واحد استهبان گفت: معلمان در این عرصه با آگاهی‌بخشی به جامعه، افشاگری علیه رژیم پهلوی و تلاش برای خلق هویت جدید فعالیت‌های خود را انجام دادند و در واقع همه انسان‌های جامعه پیشرفته و اسلامی، مدیون معلم هستند. به فرموده مقام معظم رهبری هرکس که به جایی رسیده‌اند و توانسته‌اند کار بزرگی کنند همه از وجود معلم است چون معلم این‏ها را تربیت کرده است.


بامداد در مورد نیاز به اندیشه شهید مطهری به عنوان معلم انقلاب اسلامی در جامعه افزود: در دیدگاه شهید مطهری نیز بخوبی به زیربنایی بودن این نقش در شکل گیری فرهنگ جامعه اشاراتی شده است که می‌توان به اهمیت حفظ شرافت معلم و مقایسه آن با عظمت و شان پیامبران الهی اشاره کرد که همان‌گونه قادرند پیوند انسان را با هدف متعالی خلقت یعنی عبادت برقرار سازند.


وی در پایان بیان کرد:آموزه‌های شهید مطهری از بهترین راه‌های صیانت از جامعه در برابر تبلیغات سوء دشمنان اسلام و انقلاب است. شهید مطهری معلم انقلاب است و با تبحری که در فلسفه، کلام، فقه و سیاست داشت، مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری پایه‌های فکری انقلاب اسلامی ایفاد کرد.

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: روز معلم ، مصاحبه ، شیرازه
نظرات بینندگان