کد خبر: ۱۶۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید علی سینا یوسفی:

همیشه به یاد خدا باشید

شهید علی سینا یوسفی در وصیت‌نامه خود آورده است: همیشه به یاد خدا باشید و لحظه‌ای او را از یاد نبرید چون همانا با یاد خدا دل‌ها آرامش پیدا می‌کند (الا بذکرالله تطمئن القلوب) شکر نعمت‌های او را بجا آورید و همچون کوه استوار باشید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید علی سینا یوسفی در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) از طایفه ایل خاص چشم گشود، تحصیلات خود را ابتدا از دبستان عشایری آغاز و تا کلاس دوم دبیرستان ادامه داد از هوش و استعداد ویژه‌ای برخوردار بود و هم‌زمان با تحصیل دوش به دوش پدر در دامداری مشغول به کار شد.

با شروع جنگ تحمیلی سنگر مدرسه را رها کرد و از طرف بسیج عازم میدان‌های نبرد حق علیه باطل شد و در اغلب عملیات‌ها حضوری فعال داشت.

سرانجام پس از نبردی سخت در تاریخ ۲۶/۱۲/۱۳۶۳ با چهار نفر از رزمندگان در جزیره مجنون در عملیات بدر به هنگام عقب نشینی مورد هجوم دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

سال‌ها کسی از سرنوشتش مطلع نبود تا اینکه پس از ۹ سال پیکر پاک و مطهر ایشان و چهارنفر از رزمندگان شهید آباد توسط گروه تفحص در جزیره مجنون شناسایی و در تاریخ ۱۵/۱۲/۱۳۷۲ بر فراز دست‌های مردم شهید پرور تا گلزار شهدای شهید آباد تشییع و در کنار برادر ارشدش شهید امراله یوسفی به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید 

هم اکنون امتحان مقدس الهی در ایران اسلامی ما برپا است.فریاد هل من ناصر ینصرنی حسین (ع) از کربلا خونین ایران فضا را پر کرده است اینجا حرف، حرف حسین (ع) است و عشق، عشق کرببلا بشتابید و از این سفره با برکت الهی لقمه‌ای بردارید که عمر می گذرد و پیری می‌رسد و آن‌گاه جز افسوس و درد چیزی عایدتان نمی‌شود.

کاروان عاشقان کربلا در راه است از کاروان عقب نمانید چه بخواهی و چه نخواهی مرگ می‌رسد.

خوشا آن مرگی که در میدان جنگ و جهاد در راه خدا باشد اگر خدا بخواهد ترکش و خمپاره‌های دشمن ، رستگاری ما است اینک وصایایی چند به بازماندگان دارم که امید است عملی شود.

پدر و مادر ارجمندم امیدوارم سلام گرم ما را بپذیرید، پدر و مادر عزیز از اینکه در این عمر کوتاه نتوانستم حق پدر و مادری را ادا کنم مرا ببخشید و حلالم کنید زیرا شما درباره من رنج‌ها کشیدید، مشقت‌ها دیدید ولی من نتوانستم در حق شما خدمت کنم و زحمت‌های بی دریغتان را جبران نمایم.

پدر و مادر عزیز ناراحت نباشید که دومین فرزند خود را در راه خدا دادید گر چه رنج و اندوه از دست دادن من برایتان سنگین است ولی در راه الله و در راه به ثمر رسیدن درخت اسلام بسی ناچیز است زیرا ما همه رفتنی هستیم  چه بهتر که در راه خدا باشد.

همیشه به یاد خدا باشید و لحظه‌ای او را از یاد نبرید چون همانا با یاد خدا دل‌ها آرامش پیدا می‌کند(الا بذکرالله تطمئن القلوب) شکر نعمت‌های او را بجا اورید و همچون کوه استوار باشید.

پیامم به خواهرانم این است که زینب وار زندگی کنند و کارهایشان را زینب وار انجام دهند و حجاب و پوشش اسلامی را کاملا رعایت فرمایند.

واجب است در خواندن نماز هرگز سستی نکنید.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان