کد خبر: ۹۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵

برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)

ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با حضور اندیشمندان، علما و پژوهشگران داخلی و خارجی امروز صبح در بندرعباس آغاز به کار کرد.
برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)به گزارش شیرازه، در این رخداد مهم فرهنگی معنوی که در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز بندرعباس برگزار شده، مهمانانی از کشورهای آرژانتین، کلمبیا، لبنان، یمن، پاکستان، عراق و همچنین شخصیت های علمی و فرهنگی کشوری حضور دارند. 

 
همچنین نمایندگانی ازعتبات مقدسه، مجمع جهانی اهل بیت(ع )، دستگاه های بین المللی، موسسه های فرهنگی و مدرسین و طلاب حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت استان هرمزگان نیز در این کنگره شرکت کرده اند. 

پخش پیام تصویری یکی از مراجع عظام تقلید، رونمایی از آثار مرتبط با حضرت امام سجاد(ع ) نظیر کتاب و پوستر و تجلیل از نفرات برگزیده از دیگر بخش های کنگره ششم است. 

صحیفه خوانی، ابتهال خوانی، پخش کلیپ، صلوات خاصه، ارائه چکیده مقالات برتر، تجلیل از خانواده های 2 نفر از شهدای مدافع حرم و شهید منا و قرائت بیانیه پایانی بخش دیگری از برنامه های ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع ) خواهد بود. 

تاکنون سلسله همایش هایی با عنوان الامام زین العابدین(ع ) در کشورهای مختلف و ویژه برنامه های تبلیغی، ترویجی و محتوایی در سراسر کشور به ویژه 10 استان و کانون های فرهنگی هنری مزین به نام مبارک امام سجاد(ع ) برگزار شده است و این روند تا پایان ماه محرم الحرام همچنان ادامه خواهد داشت. 

امسال قریب به 100مقاله علمی از محققان و پژوهشگران داخل و خارج از کشور به دبیرخانه ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع ) ارسال شده بود که هیئت داوران از بین آنها سه مقاله برتر، سه مقاله برگزیده و چهار مقاله منتخب را انتخاب کردند.

دبیر علمی کنگره بین المللی امام سجاد (ع) گفت: 12 مقاله برتر از بین 100 مقاله رسیده به دبیرخانه علمی این کنگره پس از 2 بار داوری مشخص شد.

حجت الاسلام محمد علی لبخندان افزود: سه مقاله از بین 12 مقاله برتر به عنوان مقاله های دارای رتبه اول تا سوم انتخاب شده که در روز همایش در قالب سخنرانی ارائه می شود.

وی ادامه داد: مقاله برتر این دوره از کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به فردی از کشور عراق به نام آقای الموسوی تعلق دارد و مقاله های دوم و سوم نیز توسط هموطنان نوشته شده است.

دبیر علمی کنگره بین المللی امام سجاد (ع) گفت: همچنین برای اولین بار در این دوره از کنگره، همایش امام سجاد (ع) در 10 استان کشور و 12 کشور دیگر درحال برگزاری است که این همایش ها از 12 محرم آغاز شده و 25 محرم همزمان خاتمه می یابند.

دبیر ششمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) افزود: تعدادی از زندانیان غیرعمد به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) و برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) از زندان آزاد می شوند که این اقدام در راستای فرهنگ سازی برای آزادی زندانیان غیرعمد و عمل به سیره امام سجاد (ع) که افراد را از زندان جهل و نادانی رهایی می بخشید انجام می شود.

کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع ) هرساله در سالروز شهادت امام چهارم، در 25 ماه محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.
 
نظرات بینندگان