کد خبر: ۹۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

مدیرکل ورزش و جوانان فارس: نقش خبرنگاران در توسعه ورزش و جوانان بسیار مهم است

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه نقش خبرنگاران در توسعه ورزش و جوانان بسیار مهم است گفت: آنها زبان گویای مردم هستند و باید در انتشار خدمات دولت تدبیر و امید به مردم اطلاع رسانی کنند.
به گزارش شیرازه ، حیدرعلی کامیاب کلانتری شنبه در آیین تقدیر از خبرنگاران و عکاسان ورزشی حوزه ورزش و جوانان فارس ضمن تبریک هفته خبرنگار به فعالان این عرصه افزود: برخی انتقاد ها از دولت بر اساس کینه توزی است و نباید مردم را مایوس کنیم.وی اضافه کرد:باید مردم را یکپارچه کنیم تا در بخش مشارکت های خصوصی با توجه به اقتصاد مقاومتی شریک شوند.
کامیاب با اشاره به اینکه باید براساس اصل 44 قانون اساسی از مشارکت بخش خصوصی استقبال کنیم،گفت: متاسفانه رسانه ملی در یک برنامه ورزشی پر بیننده از بخش خصوصی که هم اینک در شیراز چندین تیم را تحت پوشش خود قرار داده و اشتغالزایی کرده است، ناجوانمردانه انتقاد می کنند.
وی آضافه کرد: مدیریت باشگاه جدید برق شیراز با ایجاد گارگاه تولید پوشاک ورزشی بیش از یکصد نفر را بکارگرفته است و نباید کار آنها را زیر سئوال ببریم ضمن اینکه باید از تولیدات داخلی نیز در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر اجرایی شدن آن تاکید دارند، حمایت کنیم تا آنها دلسرد نشوند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود نیز به وضعیت ورزش و جوانان فارس اشاره کرد واظهارداشت: با توجه به اینکه حدود یک سال است که کار را شروع کردیم و نتوانستیم برنامه ریزی برای المپیک و پارالمپیک ریو داشته باشیم چرا که این کار نیاز به زمان دارد.
کامیاب تاکید کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 ژاپن سهمیه بیشتری هم از نظر تعداد ورزشکار و هم به لحاظ تعداد کسب مدال داشته باشیم.
کامیاب افزود : از 300 پروژه ورزشی نیمه تمام که از سالهای قبل وجود داشت 100 پروژه را به بهره برداری رساندیم و 50 پروژه هم برای اتمام آن به بخش خصوصی واگذار شده است .
وی گفت: با حمایت استاندار ورزش دوست فارس بیشترسعی و تلاش ما بر اتمام پروژه ورزشگاه 50 هزار نفری میانرود شیراز است که با بودجه اختصاص یافته نیز تا پایان دولت تدبیر و امید آن را به بهره برداری خواهیم رساند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز با انتقاد از دولت نهم و دهم بیان کرد: متاسفانه در این سالها در حوزه جوانان از 300 سازمان مردم نهاد ( سمن ) در فارس تعداد هشت سازمان به حیات خود ادامه دادند اما هم اینک با حمایت دولت تدبیر و امید بیش از 100 سازمان مردم نهاد فعال شده اند و در بخش مشارکت های مختلف به دولت نیز کمک می کنند.
وی افزود :در محله سنگ سیاه شیراز که محله آسیب پذیری است 120 نفر ازجوانان در این محله فعال شده اند و چندین زمین ورزشی و کتابخانه ایجاد شده است.
کامیاب بیان کرد:استان فارس در حوزه جوانان رتبه برتر کشور را کسب کرده است و در صورتی که شیراز پایتخت جوانان اسلام شود مهر ماه سال جاری نیز برای نخستین بار میزبان خبرنگاران جوان 58 کشور عضو کشورهای اسلامی خواهیم بود.
همچنین در این نشست خبرنگاران به بیان دیدگاه خود درخصوص موارد مختلف در حوزه ورزش و جوانان پرداختند و در این زمینه نیز مدیرکل و معاونان ورزش و جوان پاسخگوی آنها شدند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان