کد خبر: ۹۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
مدیرکل ورزش و جوانان فارس مطرح کرد

افتتاح ۴۳ طرح ورزشی در هفته دولت/۱۰۰ طرح نیمه‌تمام ورزش فارس تکمیل شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از افتتاح ۴۳ طرح عمرانی ورزشی این استان در هفته دولت امسال خبرداد و گفت: در بین این طرح‌ها شش زمین چمن ورزشی است که با حضور رئیس فدراسیون فوتبال افتتاح می‌شود.

به گزارش شیرازه ، حیدرعلی کامیاب شامگاه امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران ورزشی‌نویس استان فارس اظهار داشت:  بر اساس برآوردهایی که در سال گذشته صورت گرفت 300 طرح نیمه‌تمام عمرانی ورزشی در استان فارس وجود داشت که در این مدت 100 طرح آن تکمیل شده است.

کامیاب بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ساخت سالن‌های تخصصی برای رشته‌های ورزشی در دست اقدام است که از مهم‎‌ترین آن می‌توان به ساخت خانه اسکواش، ورزنه‌برداری، سالن سوارکاری و خانه کشتی اشاره کرد.

وی با اشاره به حمایت استاندار فارس برای تامین 30 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه ورزشی میانرود گفت: در حوزه عمرانی نیز اقدامات شاخصی در فارس انجام شده است و امید است تا پایان امسال این ورزشگاه آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچین در مورد ورزشگاه شش هزار نفری شیراز که از مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب به شیراز است نیز بیان کرد: این ورزشگاه 6 هزار نفری نیز تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن برنامه‌ریزی جدی شده است.

کامیاب همچنین به میزبانی استان فارس از رقابت‌های ورزشی اشاره و از برگزاری نخستین دوره از رقابت‌های جهانی اسکواش در شیراز خبرداد و گفت: تاکنون 15 کشور برای حضور دراین رقابت‌ ثبت‌نام کرده‌اند و  این رقابت‌ها به نام شیراز در تقویم ثبت شده و هرسال  نیز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم امسال نیز شاهد میزبانی رقابت‌های دارت جهانی و سه‌گانه آسیایی در شیراز هستیم و  برای بازی‌های آسیایی 2018 برنامه داریم و امیدوار هستیم در این دوره از رقابت‌ها شاهد حضور تعداد بیشتری ورزشکار از فارس و کسب مدال‌های متعدد توسط این ورزشکاران باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس تصریح کرد: در حوزه جوانان نیز شیراز کاندیدای پایخت جوانان جهان اسلام است و  اوایل شهریورماه نمایندگان سازمان کنفرانس اسلامی برای بررسی نهایی این موضوع به این شهر سفر می‌کنند که با احتمال 98 درصد شیراز برای پایتختی جوانان جهان اسلام انتخاب شود.

کامیاب گفت: برگزاری اجلاس خبرنگاران جوان کشورهای اسلامی از 58 کشور نیز از برنامه‌های مهمی است که امسال توسط معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر کشوری منابع انسانی است، گفت: پیش از این در فارس بیش از 300 تشکل مردم نهاد فعال بود اما به دلیل بی‌توجهی به مشارکت‌ها مردمی از این تعداد تشکل، در سال 92 تنها 8 تشکل مردم‌نهاد فعال باقی مانده بود.

کامیاب گفت: در دوسال اخیر با تلاش‌های گسترده زمینه حضور و فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد فراهم شد و اکنون در فارس بیش از 100 تشکل‌ مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، محیط‌زیست، مذهبی، شهروندی و سایر تشکل‌ها فعال هستند.

وی  یکی از فعالیت‌های این تشکل‌ها را ورود به بحث پاکسازی محله تاریخی و گردشگری سنگ‌سیاه شیراز عنوان کرد و افزود:  تجربه نشان داده است که در هر کجا مردم به عرصه ورود کردند، موفق بوده‌ایم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان