کد خبر: ۹۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
القاصی مهر:

زمینه خطا و لغزش در حوزه گزینش و جذب نیرو بسیار زیاد است

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: سلامت در کار گزینش فقط با توکل به خدای متعال و اهل بیت(ع) محقق خواهد شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، علی القاصی در جمع مدیران هسته گزینش استان فارس بیان کرد: آنچه در حوزه گزینش انجام می شود مأموریتی حساس است که جز احساس تکلیف و انجام وظیفه برای قرب الهی نیست چراکه خیر و منفعت دنیوی در این وظیفه وجود ندارد.

مدیر هسته مرکزی گزینش قوه قضاییه در استان فارس با تأکید بر این که زمینه خطا و لغزش در این حوزه بسیار زیاد است افزود: بسیاری به واسطه آن که گزینش در خصوص سرنوشت یک انسان تصمیم‌گیری می کند و این انسان دارای کرامت والایی نزد خداوند متعال است و تصمیم گیری در این خصوص نیز بسیار خطیر است لذا از ورود به این حوزه پرهیز می‌کنند.

وی در ادامه با تشریح وظایف و تکالیف گزینش‌گران افزود: تطبیق خصوصیات و تشریح اوصاف انسانی و شخصیتی و رفتاری یک فرد و ارزیابی آن جهت انجام یک مأموریت و یا وظیفه دولتی هم از منظر شرعی و هم از نظر معیارهای عرفی و عملی کار دشواری است.

رییس کل دادگستری فارس فشارهای سنگین تکلیفی و مسئولیتی به لحاظ تطبیق افراد با مأموریت های اداری و سازمانی و سپردن این امانت‌ها به افراد و تشخیص تناسب افراد برگزیده با وظایف و مأموریتها را از جمله سنگینی وظایف گزینشگران خواند و تأکید کرد: سلامت در کار گزینش فقط با توکل به خدای متعال و اهل بیت(ع) محقق خواهد شد.

القاصی در ادامه با بیان اینکه در اقدامات حرفه ای گزینش‌گران باید قدرت تشخیص شخصیت و رفتار فردی و اجتماعی با مسئولیت و جنس کارهای محول شده به افراد متناسب با یکدیگر ارزیابی شود گفت: ظرفیت و توانایی‌های افراد در شرایط گوناگون با یکدیگر متفاوت است بنابراین تشخیص تناسب توانمندی افراد با نوع مسئولیت آنان می‌تواند از آسیبهای آتی جلوگیری کرده و ضمن حفظ سلامت آن فرد، جایگاه مأموریت سازمانی نیز صیانت شود.

وی با تأکید براینکه در مسیر این تشخیص باید از حب و بغض‌ها پرهیز شود تصریح کرد: دلسوزی‌های بی مورد و اسیر احساسات شدن نیز می تواند لطمات جبران ناپذیری به بدنه دستگاه‌ها وارد نماید.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس با بیان اینکه آموزش به روز و متناسب با مسئولیت های خطیر گزینش‌گران می تواند کمک شایانی به تشخیص صحیح آنان داشته باشد افزود: مجموعه قضایی فارس آمادگی دارد در حیطه های مختلف به آموزش گزینشگران کمک کند.

گفتنی است در این نشست هم‌اندیشی، مدیران گزینش مرکزی استانداری فارس، سازمان جهاد کشاورزی استان، آموزش و پرورش فارس و شهرداری شیراز به بیان دیدگاههای خود پرداخته و مشکلات حقوقی و ابهامات قانونی خود را مطرح کردند.

همچنین مقرر گردید کارگروه قوانین و مقررات و دستورالعمل ها با محوریت هسته مرکزی گزینش قوه قضاییه در استان فارس تشکیل گردد.
نظرات بینندگان