کد خبر: ۳۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱

بناهای تاریخی شیراز محلی برای زندگی کارگران افغانی !

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از آثار باستانی کشور در استان فارس به ثبت رسیده است، گفت: متاسفانه بسیاری از بناهای تاریخی این حوزه انتخابیه محل زندگی اتباع خارجی از جمله کارگران افغانی شده است که این امر می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را در این مناطق افزایش دهد.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت،جعفر قادری افزود: برای جلوگیری از بین رفتن بافت فرسوده ، باید یک برنامه‌ریزی جامع داشته باشیم تا بتوانیم تمامی کاستی‌های ایمنی ساختمان‌ها را برطرف کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: با سرمایه گذاری اقتصادی و عمرانی در بافت فرسوده  می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی این مناطق را رفع  و در راستای توسعه اقتصادی استان فارس  گام های مثبتی برداشت.

وی ادامه داد:‌ بلایای طبیعی اجتناب ناپذیرند، چرا که  از حوزه اختیار واراده بشر خارج هستند، اما می‌توان با ترمیم بافت های فرسوده و برنامه‌ریزی آثارو تبعات بلایای طبیعی همچون زلزله وسیل را کاهش داد.

 قادری با بیان اینکه اقدامات مناسبی در راستای حفظ  میراث فرهنگی این حوزه انتخابیه انجام نگرفته است، گفت: ترمیم  بافت های فرسوده پیامدهای مثبتی از قبیل تقویت فرهنگ کاری، تولید، کارآفرینی واستفاده بهینه از منابع طبیعی دارد.

وی با بیان اینکه اشتغال با صنعت گردشگری رابطه متقابل دارد تصریح کرد:از جمله ویژگی های  صنعت گردشگری همین بس که علاوه بر پویایی و تحرک، فعالیت در این حوزه میتواند زمینه تولید ثروت و ایجاد فرصتهای اشتغال را نیز فراهم کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس، یاد آور شد: دولت با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق صنعت گردشگری این حوزه انتخابیه را توسعه دهدچرا که  این امر موجب می‌شود شاخص اقتصادی این حوزه انتخابیه به نحو مطلوبی افزایش یابد

نظرات بینندگان