کد خبر: ۳۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

مدیركل بنیاد مسكن فارس؛ما مجری عدالت هستیم نه مفسر قانون

مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی فارس گفت: اصل صداقت هیچگاه نباید با هیچ موضوعی تداخل داشته باشد چرا كه ما مجری عدالت هستیم نه مفسر قانون و به همین دلیل باید عدالت را برمبنی قانون گسترش دهیم.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا،سید علی نقی لقمانی سه شنبه در بازدید از واحدهای مختلف بنیاد مسكن شیراز افزود: با توجه به قولی كه از ابتدای حضورم در بنیاد مسكن فارس مبنی برسركشی مداوم به حوزه شهرستانها و دیدار چهره به چهره با مردم و كاركنان داده ام، برنامه سفر به شهرستانها ادامه خواهد داشت .

وی هدف از این سفرها را آشنایی بیشتر با كاركنان، تسلط آنان بر نوع فعالیت تخصصی شان و شناسایی ظرفیت های فكری، علمی و تجربی آنان برشمرد.

مهندس لقمانی ضمن بیان این مطلب كه ما در بنیاد مسكن مجری اجرای عدالت هستیم ادامه داد: اصل صداقت هیچگاه نباید با هیچ موضوعی تداخل داشته باشد چرا كه ما مجری عدالت هستیم نه مفسر قانون و به همین دلیل باید عدالت را برمبنی قانون گسترش دهیم.

لقمانی اضافه كرد: به منظور ساخت واحدهای مسكونی مقاوم و آشنایی بیشتر متقاضیان روستایی، آلبوم نقشه های تایید شده روستایی باید در معرض دید مردم قرار گیرد و شفاف سازی به عنوان یك اصل مهم سرلوحه اجرای برنامه های این نهاد باشد.

وی گفت: با هر پیمانكاری در حوزه های عمران روستایی و مسكن شهری كه به وظایف قانونی خود عمل نكرد، طبق قانون و مقررات رفتار شود .

معاون پشتیبانی بنیاد مسكن فارس نیز ضمن ارایه گزارشی از روند برنامه های مالی این نهاد، بر ضرورت اجرای برنامه های اتوماسیون و راه اندازی سیستم های جدید با ارایه مقدمات نرم افزاری و سخت افزاری نیز تاكید كرد.

سعید مصفا افزود: به منظور جلوگیری از تراكم ارباب رجوع، از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارایه خدمات را گسترش دهید .

معاون عمران روستایی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی فارس هم گفت: در شهرستان شیراز در امر تهیه طرح هادی 76 درصد توفیق داشته ایم كه دو درصد بیشتر از میانگین استانی است و در بحث اجرای طرح هادی نیز این میانگین عملكرد به 17 درصد می رسد كه از میانگین استانی یك درصد بیشتر بوده است.

مهندس مصطفی هاشمی همچنین خواستار فعال نمودن كمیته عمران روستایی شهرستان شیراز در اسرع وقت و به منظور هماهنگی دستگاه های دست اندركار شد.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از تصرف احتمالی اراضی ملی در محدوده طرح هادی روستایی و برقراری عدالت در واگذاری زمین به اشخاص فاقد زمین و مسكن، تعامل بیشتری نیز باید با اداره كل منابع طبیعی انجام شود.

مدیر بنیاد مسكن شهرستان شیراز نیز با اشاره به فعالیت های انجام شده از سال 77 تاكنون گفت: طی این مدت، در 191 روستای بالای 20 خانوار، 146 طرح هادی را به اجرا درآورده است.

اكبر مسعودی در خصوص اجرای طرح مقاوم سازی مناطق روستایی نیز اظهار داشت: تاكنون 9 هزار و 256 واحد مسكونی مقاوم سازی شده و سند مالكیت 33 هزار و 432 واحد مسكونی هم با همكاری ثبت اسناد شهرستان شیراز صادر گردیده است.

وی افزود: یك هزار و 735 واحد مسكونی در طرح های مختلف بنیاد مسكن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز در این مدت احداث گردیده است.

نظرات بینندگان