کد خبر: ۳۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

تولید 96 درصد داروهای مورد نیاز مردم در کشور

رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: حدود 96 درصد داروهای مورد نیاز مردم در کشور تولید می‌شود و تنها 4 درصد از داروهای برخی بیماری‌ها مانند سرطان، خود ایمنی و سایر بیماری‌های نوظهوری که امروزه با آن مواجه هستیم، از خارج از کشور وارد می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا،«محمدهادي ايمانيه» در مراسم قدرداني از خبرنگاران حوزه سلامت، افزود: خبرنگاراني كه در بخش بهداشت و درمان فعاليت مي‌كنند، اين موقعيت را به‌صورت ويژه دارند، موقعيت خدمت به مردم در مسير ارتقا سلامت.

 وي با بيان اينكه به‌دنبال ايجاد نگرشي تازه در حوزه روابط عمومي است، خاطرنشان كرد: مدتی است که این واحد کار خود را بر اساس نگرشی تازه بنا نهاده که برگزاری جلسات ویژه نمایندگان خبرنگاران به صورت دوره‌ای با مدیر روابط عمومی، از جمله آن‌ها به‌شمار مي‌رود كه در اين جلسات خبرنگاران با رصد مشکلات مردم، موارد مورد نظر را مطرح می‌کنند تا زمینه برطرف كردن آن‌ها فراهم شود.

 رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز در بخشي از سخنانش با اشاره به تحریم‌هایی که از طرف دشمنان به کشور وارد شده است، گفت: مردم ما با توجه داشتن به فرمایشات مقام معظم رهبری، مانند 33 سال گذشته سختی‌ها را پشت سر مي‌گذارنند.

 ايمانيه خاطرنشان كرد: خبرنگاران فرصتي را براي خدمت به‌مردم به‌دست آورده‌اند كه هر كسي در اختيار ندارد، از اين‌رو شايسته آن‌كه از اين فرصت خدادادي بهترين استفاده را بكنند.

 وي تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز کمیته مقابله با تحریم تشکیل شده و مسائلی که دانشگاه، مردم و استان با آن مواجه هستند در این کمیته بررسی مي‌شود که خوشبختانه تاکنون در برطرف كردن مشکلات موفق بوده است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با اشاره به افتخارات شهدای دوران دفاع مقدس از جمله شهید صیاد شیرازی و شهید چمران، گفت: هر چه تحریم‌ها از طرف دشمنان بیشتر شود، مردم ما رشادت‌ها و توانایی‌هایشان را بیشتر نشان می‌دهند.

ایمانیه ادامه داد: نباید همه مشکلات را به تحریم‌ها نسبت دهیم بلکه در زمینه برطرف كردن مسائل موجود باید تلاش شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت ثبت محدودیت‌های موجود از طرف فعالان در رشته های مختلف پزشکی، در راستای افزایش تولید ملی و قطع وابستگی‌ها و همچنین سایت ثبت ایده‌های مختلف در راستای بهره‌مندی از آن‌ها برای تولیدات ملی، در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی‌های مناسب می‌توانند زمینه پیشرفت استان و کشور را در این زمینه فراهم کنند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز يادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند با معرفی توانمندی‌های صنعتی استان زمینه استفاده از صنایع در تأمین تجهیزات پزشکی را ایجاد كنند.

نظرات بینندگان