کد خبر: ۲۹۹۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱

احداث بازار بزرگ گل و گیاه در شیراز

شهرداری شیراز برای نخستین بار بازار بزرگ عرضه گل و گیاه شیراز را با طراحی فضای سبز و به شکل منحصربه‌فرد به منظور ارائه محصولات متنوع نباتی احداث می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز، مدیرعامل این سازمان و مجری پروژه بازار بزرگ گل و گیاه شیراز، اظهار داشت: خداوند متعال نعمت بزرگی را از نظر شرایط آب و هوایی به ما عطا کرده است که گونه‌های متنوعی از گل و گیاه در کشور ما ایران به‌ویژه شهر زیبایمان شیراز می‌روید.

این مسئول اضافه کرد: در همین راستا این سازمان اقدام به احداث این بازار در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع در خیابان بعثت جنب پارک بعثت کرده است. 

وی هدف از احداث بازار گل و گیاه را گامی مهم در راستای ساماندهی و افزایش تولیدات گیاهی شامل گل‌های شاخه بریده، نشا، دارویی و ... دانست و بیان داشت: این پروژه در تنظیم بازار و آرامش و آسایش شهروندان نقش اساسی دارد.

دبیری افزود: این سازمان پس از دستور شهردار و تصویب بودجه مربوطه در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی این استان و با هماهنگی مجموعه جهاد کشاورزی و با هدف رفاه شهروندان، گسترش فرهنگ حمایت از طبیعت سبز، فروش انواع گل و گیاه با قیمت و کیفیت مناسب، ایجاد محیطی مفرح و زیبا در موقعیتی مناسب از نظر مکانی، استفاده از آخرین متدهای روز و به کارگیری وسایل مکانیزه فضای سبز شهری اقدام به احداث این بازارچه کرده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی میادین شهرداری شیراز در ادامه گفت: در غرفه‌های بازارچه گل و گیاه بعثت مجموعه‌ای از گیاهانی از قبیل گل‌های شاخه بریده، گل‌های دارویی، آپارتمانی و زینتی، آبزی، نهال درخت، درختچه و نهاده‌های کشاورزی «سم و کود» عرضه می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: بخش جنبی بازار گل و گیاه بعثت شامل سالن اجتماعات، کافی‌شاپ، سردخانه، فروشگاه ملزومات بسته‌بندی و تزئینی گل، پاسیو و محوطه سبز است.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
روح انگیز زارع
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
0
با سلام.
ایا بازار گل احداث شده است یا در دست احداث است؟
حسین صحرایی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
0
آیا گلهای رز وشمعدانی هم دراین بازارچه وجود دارد