کد خبر: ۱۶۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس‌کل دادگستری فارس خبر داد:

تلاش وکلا در راستای صلح و سازش

رئیس‌کل دادگستری فارس از وکلا خواست تا در پرونده‌های قضایی به‌خصوص دعاوی خانوادگی در راستای ایجاد صلح و سازش تلاش کنند و از آنان خواست تا به سوگند خود پابند بوده و تابع سیاست قوه قضائیه و ولایت‌فقیه باشند.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در مراسم تحلیف و اتیان سوگند کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه فارس با بیان اینکه حرفه وکالت حرفه‌ای مقدس است، گفت: حفظ جایگاه وکیل بسیار مهم است و باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد تا خدای‌نکرده به این جایگاه خدشه وارد نشود.


 وی با تأکید بر اینکه وکلای جوان باید اهل مطالعه پیوسته و مستمر باشند، افزود: در علم حقوق هر چقدر مطالعه داشته باشید کم است؛ وکلا باید با اطلاعات کافی وارد دادگاه شوند و در جهت کمک به تحقق عدالت با اِشراف به جزئیات پرونده در مقام دفاع نیز به کشف حقیقت کمک کنند.


 موسوی اظهار کرد: وکلا باید به نحوی لایحه ارائه دهند که قضات بتوانند از لایحه در رأی خود استفاده کنند که البته این امر منوط به مطالعه دقیق، کافی و نگارش لایحه متقن و دفاع خوب است.

 

 رئیس‌کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه تلاش برای ایجاد صلح و سازش یکی از وظایف مهم وکلا است، افزود: وکلا نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها و برقراری صلح و سازش دارند و در این راستا از وکلا درخواست می‌شود تلاش خود را برای ایجاد صلح و سازش به‌خصوص در دعاوی خانوادگی انجام دهند.


 وی به وکلای جوان توصیه کرد رازدار بودن و رعایت عدل و انصاف و بی‌طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند و اضافه کرد: وکیل باید شجاع و جسور باشد و برای رسیدن به حق و حقیقت شجاعانه از موکل خود دفاع کند.


 موسوی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که وکلا باید به آن توجه داشته باشند وکالت معاضدتی برای افرادی است که توانایی گرفتن وکیل را ندارند و این امر را با این دید انجام دهند که وکالت معاضدتی و کمک به ضعفا، زکات علم و جایگاه آنان است و این موضوع را سرلوحه خود قرار دهند.


 وی با اشاره به این نکته که یکی از ارکان مهم و اصلی عدالت وکلا هستند، از آنان خواست تا به سوگند خود پابند بوده و تابع سیاست قوه قضائیه و ولایت‌فقیه باشند و حریم اسلام و حرفه خود را رعایت کنند.


 انتهای خبر/

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیراز ، وکلا ، دادگستری
نظرات بینندگان