کد خبر: ۱۶۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید محمود برزگری:

با قلبی مطمئن مقابل سرزنش منافقان بایستید

شهید محمود برزگری در وصیت‌نامه خود آورده است: با قلبی مطمئن در مقابل استهزاء و سرزنش منافقان و بدخواهان و کج فهمان بایستید و با ندای قرآن بر قلب‌های مریضشان بگویید که: هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَی الْحُسْنَیَیْن.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید محمود برزگری در سال ۱۳۴۳ در فیروزآباد میبد در یک خانواده کشاورز و به تمام معنی مؤمن به اسلام و معتقد به مبانی تشیّع علوی دیده به جهان گشود.


اولین دانشگاهش دامن پاک مادری زهرا گونه بود که مسئولیت تربیت او را بر عهده داشت.شهید بزرگوار در ابتدا بنا بر سنتی پسندیده، برای فراگیری قرآن به مکتب‌خانه رفت و سپس روانه دبستان شد، در مدرسه شاگردی هوشیار و در خانه فرزندی سر به راه و با وقار بود و در کوچه و بازار نوجوانی بی‌آزار و مردم‌دار بود.

دوران تحصیلات راهنمایی و دبیرستان شهید مقارن با آغاز انقلاب اسلامی و شکوفایی آن بود با قلبی پرنور و سری پرشور، علم حضور را بر دوش کشید و از آن پس حتی لحظه‌ای دست از پای فشردن در راه پیروزی انقلاب اسلامی برنداشت.


پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های خود در جهت پیشبرد اهداف انقلاب ابعاد تازه‌ای بخشید و حاصل مطالعات، تجربیات و نیروی جسمی و فکری خود را همراه با اخلاص و ایمان و باروری خدادادی که داشت، به طور کامل در خدمت انقلاب و نظام ولایت‌فقیه قرار داد.


تشکیل انجمن‌های اسلامی در مدارس میبد و افتتاح کتابخانه‌ها و کلا س‌های عقیدتی و غیره جزئی از اقدامات فرهنگی این شهید در مدارس بود و در این هنگام برای شکل دادن به تلاش‌های خود عضویت افتخاری کمیته فرهنگی جهاد سازندگی را پذیرفت و مشغول کار شد.


وی در سال ۱۳۶۰ عضویت نیمه وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پذیرا شد و از جمله اولین کسانی بود که لباس سبز سپاه توحید را در شهر میبد بر تن کرد. پس از هجوم وحشیانه ارتش بعث عراق تا لحظه شهادت به طور فعال در جبهه‌های جنگ حضور داشت و عملاً ثابت کرد که هم می‌توان رزمنده پرتحرک و هم  دانشجویی موفق بود.


سرانجام دفتر زندگی این دانشجوی سال پنجم دانشگاه امام صادق (ع) وسرباز راستین امام‌زمان (عج) پس از شرکت مکرر در جبهه‌ها و عملیات‌های درون و برون مرزی در عملیات «کربلای هشت» مطابق با  ۱۸ فروردین سال ۱۳۶۶ با خون سرخ و پاکش در «منطقه شلمچه» - غرب کانال ماهی - رنگین و مزین شد.


آنگاه پیکر پاکش با شکوه خاصی بر روی دستان امت حزب‌الله میبد و جمعی از دانشجویان و هم‌رزمانش تشییع و در گلزار شهدای فیروزآباد در شب تولد مولی و مقتدایش مهدی موعود (عج) به دست پدر صبور و مؤمنش به خاک سپرده شد.

وصیت‌نامه شهید


بسم‌الله الرحمن الرحیم
حمد و سپاس خدای را که اوست مبدأ هستی و کمال. صلوات و رحمت واسعه او و ملائک و جمعیت خلقش بر اشرف مخلوقات و خاتم انبیا محمد بن عبدالله (ص) و عترت معصومینش ائمه هدی (ع).
سلام و درود خدا و بندگانش بر نایب حضرت حجت (عج) حضرت روح‌الله که با قامتی استوار در مقابل ظلم و بی دینی و بد دینی قد برافراشتند و به فضل و عنایت خداوند در کالبد اسلام فراموش شده و مسلمانان روحی تازه دمیدند.


امت اسلام، والدین محترمم و خواهران و برادران عزیزم،
تقوای الهی را پیشه خود سازید و به قرآن و اهل‌بیت مصطفی (ص) تمسک جویید که سعادت در این (دو جهان) به جز از این طریق میسر نشود. نور همین است و بقیه ظلمت. حق همین است و ماسوای آن باطل.
اطاعت از امام و علمای اسلام و روحانیون عزیز که «امناءالرسل و وارثانانبیایند» را در هیچ شرایطی ترک نکنید تا رستگار شوید.


جنگ را در این زمان سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهید که عزّت و شرف ما در گروه همین مبارزات است.
امروز جنگ و مبارزه با حزب ضداسلامی بعث عراق که به نیابت از کفر جهانی در مقابل اسلام ایستاده است به حکم مرجع تقلیدمان حضرت امام تکلیف شرعی ماست و بدانید که رزمندگان اسلام هدفی جز ادای تکلیفشان ندارند، چه پیروزی ظاهری حاصل شود و چه نشود.


خدایا ما را در انجام دادن وظیفه شرعی‌مان یاری فرما و در راه حفظ دینت و پاسداری از آن ثابت قدم بدار، تا این میدان آزمایش را سربلند و آن گونه که مورد رضایت توست، طی کنیم، با قلبی مطمئن در مقابل استهزاء و سرزنش منافقان و بدخواهان و کج فهمان بایستید و با ندای قرآن بر قلب‌های مریضشان بگویید که: هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَی الْحُسْنَیَیْن


دشمنان اسلام باید بدانند که: ما پیرو امامی هستیم که در روز عاشورا در راه رضایت حق و احیای دین او ۱۸ تن از بهترین جوانان بنی‌هاشم را تقدیم خدا کرد، پس ما که مولا و مقتدایمان اوست، از شهادت عزیزانمان خوفی نداریم.
آنها بدانند مادرانی که زهرای مرضیه و زینب کبری (ع) مقتدایش‌ است از شهادت نور چشمانشان نه تنها ترسی ندارند، بلکه از صمیم قلب به استقبال آن می‌روند.


والدین محترم از اینکه نتوانستم در طول حیاتم حقوق و حدود شما را مطابق آنچه خالق شما و من مقرر فرموده رعایت کنم، معذرت می‌خواهم؛ لذا عاجزانه از شما تمنای عفو و گذشت از تقصیراتم را دارم و همچنین از برادران و خواهران بزرگوارم و تمام اقوام و دوستانی که از من به ایشان اذیتی رسیده، تقاضای گذشت دارم، ان‌شاءالله که رحمتو مغفرت خداوند همه ما را شامل شود و ما را از دعای خیر فراموش نفرمایید.


به امید پیروزی نهایی حق بر باطل و ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج).

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان