کد خبر: ۱۶۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
مدیرکل ارشاد فارس:

هنرمندان نقش مؤثری برای مشارکت در انتخابات دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعتقاد به اینکه هنر همیشه توانسته در انتقال مفاهیم ناب انقلاب اسلامی موفق عمل کند، گفت: هنرمندان همیشه تلاش کردند که به‌عنوان چشمان بیدار جامعه بیش‌ازپیش موجبات تشویق و ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی را فراهم کنند و مردم هم آگاهانه با هنرمندان همراهی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هنر و فرهنگ در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی همواره نقش پررنگی داشته و دارند، موسیقی و شعارهای دوره انقلاب که توسط هنرمندان خلق می‌شدند، در گسترش عرصه مبارزاتی مردم علیه نظام طاغوت، بسیار تأثیرگذار بودند و نقش بسزایی در پیشبرد اهداف نظام ایفا می‌کردند؛ این حاکی از آن است که هنر همیشه توانسته در انتقال مفاهیم ناب انقلاب اسلامی موفق عمل کند.

نقش‌آفرینی هنرمندان در زمان انتخابات
وی ادامه داد: هنرمندان در ۴۵ سال گذشته همواره در کنار انقلاب بوده‌اند و همیشه تلاش کردند که به‌عنوان چشمان بیدار جامعه با روشنگری بیش‌ازپیش موجبات تشویق و ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی را فراهم کنند و مردم هم آگاهانه با هنرمندان همراهی کردند.

این مقام مسئول بر نقش‌آفرینی هنرمندان در زمان انتخابات تأکید کرد و گفت: هنرمندان بر این باورند که حضور پُرشور و آگاهانه مردم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نقشی تعیین‌کننده در سرنوشت جامعه دارد.

قانعی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) در غرر الحکم افزود: امیرالمؤمنین (ع) در روایت «یُسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِل» چهار عامل را موجب شکست دولت‌ها معرفی کرده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: ضایع کردن اصول، سرگرم‌شدن به فروع، به‌کارگیری انسان‌های ناشایسته و عدم استفاده از شایستگان عواملی هستند که موجبات شکست دولت‌ها را فراهم می‌کنند؛ لذا هر حکومت و جامعه نیازمند است که با یک سازوکار یا روش، افراد شایسته را در مسئولیت‌های مختلف به کار بگیرد.


ضرورت قرارگرفتن افراد شایسته در مسند قانون‌گذاری
وی اضافه کرد: در حال حاضر این سازوکار در قالب برگزاری انتخابات باهدف مشارکت مردم در امور مختلف کشور تعریف شده چراکه ما برای اصلاح، بهبود و پابرجا ماندن جامعه راهی جز مشارکت با مردم نداریم؛ مردم باید کمک کنند تا نخبگان، شایستگان و بهترین‌های جامعه در مسند قانون‌گذاری قرار بگیرند.


قانعی افزود: قوانین جامعه باتوجه‌به اتفاقاتی که این روزها در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رقم می‌خورد نیاز به بازنگری و راهگشایی برای بهترشدن آینده انقلاب دارند و قطعاً مردم با حضور پُرشور خود در انتخابات مانند ۴۵ سال گذشته می‌توانند نهال تناور انقلاب را آبیاری کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تلاش‌ها برای برگزاری پُرشور انتخابات در استان فارس گفت: بدون شک تبلیغات انتخاباتی فضای جامعه را به سمت‌وسوی انتخاباتی شدن و شور و هیجان هر چه بیشتر مردم در این رویداد سوق می‌دهد، البته مردم نیز باید در انتخاب خود دقت کنند تا افراد شایسته بتوانند به مجلس شورای اسلامی راه یابند.


وی ادامه داد: انتخابات فرصتی جدی و حرکتی پیشران برای آینده انقلاب اسلامی است که باید این فرصت را در اختیار نخبگان و افراد توانمند در حوزه قانون‌گذاری بگذاریم تا شاهد اصلاح قوانین توسط آنها و حرکت جامعه به سمت آینده درخشان باشیم.


لزوم توجه به کلان‌نگری کاندیدا
قانعی که معتقد است کلان‌نگری افرادی که در این دوره از انتخابات شرکت کردند باید موردتوجه قرار بگیرد، گفت: برخی از کاندیدا از تجربه و تخصص در یک‌رشته خاص بهره می‌برند؛ اما در مجلس شورای اسلامی افزون بر افراد متخصص نیاز به نمایندگانی داریم که حرکت کلان انقلاب اسلامی را رصد کنند و متوجه باشند که اولویت‌ها چیست و قوانین در بخش‌های مختلف چگونه باید در کنار هم قرار بگیرند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز کرد: امیدواریم انتخابات پیشروی مجلس برگ زرینی در کارنامه درخشان انقلاب اسلامی شود و افرادی که از استان فارس به‌عنوان نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند بتوانند از فرصت چهارساله خود برای محقق کردن هر چه بیشتر اهداف انقلاب بهره ببرند.

 

انتهای خبر/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان