کد خبر: ۱۶۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس خواستار شد؛

ضرب الاجل حل بحران آب بیرم

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌کل دادگستری استان فارس، خواستار ورود دستگاه قضا به مسئله بحران آب بیرم شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی بسیج دانشجویی فارس،در این نامه با تأکید بر ضرورت صیانت از حقوق عامه، به سابقه ۲۰ساله بحران آب بیرم اشاره شده و با ارائه اسناد مرتبط بیان شده است:

علی‌رغم پژوهش‌های فنی انجام شده، اقدامات و عملکرد استان موکول به ورود وزارت نیرو شده؛ این در حالی است که میراث بحران آب بیرم بیش از ۲ سال است که به دولت سیزدهم رسیده است.

همچنین باتوجه‌به بحران خشکسالی و تأسیس کارخانه‌های آب‌بر در استان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس بر ضرورت ایجاد ستاد رسیدگی به بحران آب ذیل کارگروه صیانت از حقوق عامه توسط رئیس‌کل دادگستری استان تأکید کرد.


در آخر راه‌حل برون‌رفت و حل مشکل آب بیرم، تعیین ضرب‌الاجل زمانی از سوی دادگستری استان بیان شد که مردم شریف بیرم و جریان دانشجویی در انتظار صدور آن خواهد بود.


طی سالیان اخیر در سایه عملکرد ناموجه مسئولین، مردم بخش بیرم به دلیل مصرف آب نیتراته و غیربهداشتی، درگیر سرطان‌های گوارشی و کلیوی بوده‌اند. 

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان