کد خبر: ۱۶۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۱۷ آذر ۱۴۰۲
جمعه‌های مهدوی شیرازه؛

منجی از را خواهد رسید

در زمان ظهور گروه‌هایی هستند كه به مقابله با امام عصر (ع) می‌پردازند و سردمداران كفر در مقابل ایشان می‌ایستند اما با عنایت خداوند متعال ایشان بر همه كفر غلبه كرده و گرفتاری‌ها و پرشانی‌های مردم جهان به پایان می‌رسد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، در جهانی که ستمگری، ظلم و نسل‌کشی بیداد می‌کند همه در انتظار آن نجات دهنده بزرگ به سر می برند و یاد او مایه آرامش دل ها، زدودن زنگار یأس و نومیدی، حركت به سوی خودسازی و فراهم ساختن زمینه های ظهور او است، مهدویت، استمرار حركت پیامبران و امامان و اهداف آن همان اهداف انبیا و اولیای الهی است.

در دنیایی كه شور و شر از در و دیوارش می‌بارد و همه از ظلم و جور و ستم خسته شده‌اند و رهبر و راهنمایی می‌جویند، انتظار و امید ظهورش نویدبخش، امن و امان و صلح و عدالت است.

حضرت مهدی (عج)، ادامه دهنده راه معصومان است و مهدویت، استمرار نبوت و امامت شمرده می‌شود، در روایات نیز سیره حضرت مهدی(عج)، همان سیره پیامبر (ص) و امام علی (ع) دانسته شده است و این اعتقاد به ظهور منجی نه تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان وجود دارد. فردی در آخرالزمان ظهور كرده و دنیا را از عدل پر می كند.

 تك تك ما در دوران غیبت وظایف مهمی برعهده داریم و لازم است با عمل به آنها زمینه را برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) فراهم كنیم؛ حركات، رفتار، گفتار، سبك زندگی و حتی سخن گفتنمان نیز باید نشان‌دهنده یك فرد منتظر باشد تا به مدد الهی در زمره منتظران ظهور امام زمان (عج) قرار گیریم.

 ظهور امام عصر (عج) نیاز به مقدماتی دارد و همه مسلمانان باید برای فراهم كردن این مقدمات تلاش كنند تا بزودی شاهد ظهور همان منجی وعده داده شده یعنی حضرت مهدی (ع) باشیم.

**امام زمان (عج) متعلق به همه بشریت است

امام زمان (عج) متعلق به همه بشریت و  حكومت سراسر عدل ایشان نیز جهانی خواهد بود و متعلق به گروه یا عده خاصی از مسلمانان نیست.

در روایات متعددی از ائمه مصومین (ع) نقل شده كه پس از ظهور امام عصر (عج) دنیا از عدالت پرخواهد شد و این عدالت و برابری تنها مختص به شیعیان و یا حتی مسلمانان دیگر با سایر مذاهب نیست بلكه مسیحیت، یهودیت، زرتشتی‌ها، بودایی‌ها و ... نیز از آن متنعم و برخوردار خواهند بود.

 رسول مكرم اسلام (ص) نیز در روایتی كه شیعه و سنی هم آن را نقل كرده‌اند فرمودند كه برترین اعمال در زمان غیبت انتظار فرج امام غایب است.

 منتظران واقعی خصوصیاتی دارند از جمله اینكه به معنای واقعی كلمه خود را بوسیله تهذیب نفس، پرهیز از گناه، حمایت از ولی فقیه، امر به معروف كردن و ... آماده ظهور امام زمان (عج) می كنند.

افرادی كه نسبت به دستورات وارده در دین اسلام بی توجه و از ولی فقیه زمان خود حمایت نمی كنند، افرادی هستند كه تنها زبانی و نه دلی خود را منتظر امام عصر (ع) می دانند، این انتظار هیچ سودی برایشان نخواهد داشت.

در زمان ظهور گروه‌هایی هستند كه به مقابله با امام عصر (ع) می‌پردازند و سردمداران كفر در مقابل ایشان می‌ایستند اما با عنایت خداوند متعال ایشان بر همه كفر غلبه كرده و گرفتاری‌ها و پرشانی‌های مردم جهان به پایان می‌رسد.

منبع: برگرفته از سخنرانی آیت‌الله علما نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری 

انتهای پیام/
نظرات بینندگان