کد خبر: ۱۶۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
یادداشت؛

کرونا رفت اما آثارش برجاست

بیماری مرموز کووید 19و هنوز هم ناشناخته بسیاری را به کام مرگ برد و انسان‌های زیادی را تا به آخر عمرشان افسرده و زمین‌گیر و بیمار و علیل کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، کرونا؛ این راز همچنان سر به مُهر، با همه سختی و بی‌رحمی‌هایش سرانجام از زندگی و کار ما آدم‌ها دست کشید و کم‌کم رخت بر بست و به قول عوام گورش را گم کرد، اما این راز سر به مُهر را نباید از یاد بُرد و دست‌کمش گرفت.

 هر چند که هرگز فراموش نشده و نخواهد شد، این بیماری مرموز و هنوز هم ناشناخته بسیاری را به کام مرگ برد و انسان‌های زیادی را تا به آخر عمرشان افسرده و زمین‌گیر و بیمار و علیل کرد، چه مصائب دیگری را که برای اقتصاد و معیشت و کسب‌وکار مردم به بار نیاورد.

 اما هر چه بود رفت، گر چه هنوز هم هر از گاهی اخبار و آماری اندک از تلفات ناشی از ابتلای مردم دنیا به کرونا در کل جهان شنیده می‌شود. 

باید به بررسی ابعاد فاجعه یا واقعه هولناک کرونا در عرصه بهداشت و درمان جهان پرداخت و درباره چرایی، نحوه مقابله، آسیب‌های وارده کرونا بر ارکان اقتصاد، فرهنگ و هنر مردم جهان وارد تحقیق کرد، پیگیری‌ها و سختی‌هایی که کادر درمان و مقابله‌کنندگان با کووید ۱۹ در ایران و جهان متحمل شدند، خاطرات پزشکان و پرستارانی که به طور مستقیم در ارتباط با بیماران کرونایی بوده‌اند که انتظار است همه‌وهمه تدوین شده و بازگو نمایند.

 سلسله جلسات و همایش‌های ملی و بین‌المللی بررسی ابعاد علمی و تخصصی وقوع و شیوع کرونا در جهان به‌عنوان بیماری بزرگ قرن برگزار و فراخوان مقالات و پژوهش‌های نو در این باره داده شود. 

همچنین باید مکان‌هایی را بنام شاخصیم درگذشته از کرونا به‌ویژه پزشکان و پرستارانی که براثر کرونا جان‌عزیز خود را ازدست‌داده‌اند در شهرها نام‌گذاری شود. 

از همه کسانی که به هر نحوی درگیر با این بیماری کشنده بوده‌اند و از آنانی که در کار اطلاع‌رسانی اخبار کرونا بوده‌اند تا آنان که در کفن‌ودفن بیماران فوت شده کرونایی بوده‌اند، از آنان که با سختی و مشقت فراوان از کرونایی‌ها صبورانه و فداکارانه پرستاری می‌کردند یا با احساس وظیفه و رسالت پزشکی خویش به معالجه آنها می‌پرداختند، از اعضای ستادهای اداری و اجرایی مقابله‌کننده با کرونا در استان‌ها و شهرستان‌ها، از خیرین نامی و گمنام که در زمینه خرید وسایل موردنیاز بیماران نیازمند کرونایی اقدام کرده یا به تجهیز مراکز درمانی خاص مداوای بیماران کرونایی اقدام نموده‌اند.

 صداوسیما به تولید محتوا و فیلم و سریال از این غائله بزرگ و پر سروصدای بهداشت و درمان و امور پزشکی جهان بپردازد و هر کسی که به هر نحوی از هرآنچه که به مردم در دو سال و اندی پیش تاکنون گذشته و سر و کارش با کرونا و کرونایی‌ها بوده را بازگو کند یا به نگارش درآورده و در جایی ثبت و منتشر و منعکس نمایند.

نویسنده:سید محی الدین حسینی ، فعال رسانه


انتهای پیام/224224
برچسب ها: کرونا ، کووید۱۹ ، یادداشت
نظرات بینندگان