کد خبر: ۱۴۴۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس:

انقلاب اسلامی حوزه زیرسازی و ساخت تمدنی را طی کرده است/ فرایند تحقق آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند هماهنگی بین قوای اصلی کشور است

رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی در فرایند ۴۰ساله اول خود، یک حوزه زیرسازی و ساخت تمدنی را طی کرده است، گفت: مهمترین این زیرساخت در حوزه اجتماعی، بالا رفتن میزان مشارکت و آگاهی عمومی است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس در گفتگو با این رسانه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و تاثیر آن بر سیاست‌های کلی نظام اسلامی پرداخت و گفت: پیرامون گام دوم انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر سیاست‌های کلی نظام اسلامی چند نکته قابل ذکر است.

انقلاب اسلامی در فرایند ۴۰ ساله اول خود، یک حوزه زیرسازی و ساخت تمدنی را طی کرده است

محمدکاظم کاوه پیشقدم با بیان اینکه انقلاب اسلامی در فرایند ۴۰ ساله اول خود، یک حوزه زیرسازی و ساخت تمدنی را طی کرده است، افزود: مهمترین حوزه زیرساختی در حوزه اجتماعی، بالا رفتن میزان مشارکت و آگاهی عمومی است.

وی با اشاره به اقتصاد ایران اظهار کرد: کشور ما دارای یک اقتصاد خودبنیان است که در حوزه تحریم‌ها مجبور شده متکی به خود باشد و روندهای توسعه و مدل‌های توسعه غربی و شرقی را طی نکند، بلکه یک مدل خودبنیانی را بنا کرده که در بعضی از زمینه‌ها به موفقیت‌های چشمگیری رسیده است.

انقلاب اسلامی حوزه زیرسازی و ساخت تمدنی را طی کرده است/ فرایند تحقق آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند هماهنگی بین قوای اصلی کشور است
رئیس دانشگاه آزاد شیراز با بیان اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، هدف این است که حوزه تمدن‌سازی در زمینه‌های مختلف اقتصادی سیاسی و فرهنگ عمومی جلو برود، تصریح کرد:قطعا این امر نیاز به یک انسجام و هماهنگی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی دارد و مهمترین قسمتی که می‌تواند درباره این زیرساخت‌ها طرحی ارائه کند و مدل‌ها و الگوهای این حوزه را بیان کند قوه مقننه یا مجلس است.

کاوه پیشقدم اظهار کرد: اگر مجلس شورای اسلامی در حوزه‌هایی که در این بیانیه به آن اشاره شده است مثل حوزه‌هایی نظیر آموزش عالی، آموزش و پرورش، حوزه اقتصاد و اقتصاد دانش‌بنیان توانایی‌های خودش را لحاظ کند و قوانینی را مدون کند که نمایندگان به جای داشتن نگاه‌های جزءنگر و محلی، به نگاه‌های کلان و فرا منطقه‌ای و ملی و جهانی توجه کنند، طبعا گام دوم انقلاب نیز همان‌گونه که فرایند چهل ساله با کمک خداوند و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب به خوبی طی شده می‌تواند در حوزه گام دوم هم که توسعه زیرساخت‌ها و استحکام آنها و حرکت به سوی جهانی کردن و جهانی شدن اندیشه انقلاب اسلامی است رشد و پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد فرایند تحقق اهداف و آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند چند قسمت است که مهمترینش هماهنگی بین سه قوه اصلی کشور است، تاکید کرد: قوه مقننه که زیر ساختارها را به صورت قانون طراحی می کند، قوه مجریه اجرای این زیرساخت‌ها و این قوانین را دنبال می‌کند و قوه قضاییه باید داوری در نحوه اجرا را به خوبی جلو ببرد.

به گفته این تحلیلگر سیاسی؛ متاسفانه در چند سال گذشته عدم هماهنگی و همسوئی و گاهی مواقع، اختلال هایی که در برخی از این قوه‌ها به وجد می آمد سبب شد که فرآیند تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های این حوزه کاهش پیدا کند، اما هم اکنون با حرکت‌هایی که در قوه قضاییه صورت گرفته و با هماهنگی‌هایی که در قوه مقننه در حال اتفاق افتادن است، همچنین با حرکتی که در قوه مجریه و انتخابات آینده صورت خواهد گرفت این امید ایجاد شده که حرکت کشور به سمت جلو باشد.

وظیفه یک مدیر این است که تهدید را تبدیل به فرصت کند

کاوه پیشقدم در پایان به اظهار کرد: وظیفه یک مدیر این است که تهدید را تبدیل به فرصت کند و این یک امتیاز برای ما است که بتوانیم از تهدیدها فرصت‌سازی کرده و این فرصت‌ها را به سمت جلو ببریم، بنابراین رشد و پیشرفت و ساخت فرصت برای یک کشور و ققنوس وار روییدن از درون آتش‌های اطراف، هنر مدیریت می‌خواهد که با مدیریت انقلابی، بسیجی و جهادی تحت فرمایشات رهبر معظم انقلاب قابل تحقق خواهد بود.

انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
0
دستگاه در مسایل ابتدایی چون حجاب یا ازادی فعالیت هنرمندها ،پهنای باد اینترنت و فیلترینگ ،خصوصی سازی و امنیت سرمایه‌گذاری و...سردرگم موندهو به یک تعریف جامع نرسیده، این آقا چی داره میگه؟؟