کد خبر: ۱۴۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
همزمان با ایام عید بزرگ غدیر؛

نخستین آب نمای خشک موزیکال استان فارس در بوستان ملت شهر لار به بهره برداری رسید

نخستین آب نمای خشک موزیکال استان فارس در بوستان ملت شهر لار به بهره برداری رسید.
 مهندس میرپور، رئیس شورای شهر لار گفت: آبنمای موزیکال، که بصورت فواره ی خشک در بخش غربی پارک شهر لار تعبیه شده است، علاوه بر التزاز بصری و چشم نوازی، امکان تجربه ی آب و بازی با آب را برای کودکان، زیر نظارت والدین فراهم می کند. آبنما دیگر صرفا عنصری برای تماشا نیست، یک پدیده ی چند وجهی است که سرزندگی و نشاط را به پارک شهر هدیه میکند و محرکی برای توسعه ی بخش های غیرفعال پارک است.
وی افزود: ایجاد آب نما، علاوه بر مزیت های فوق، به تلطیف آب و هوای گرم هم کمک کرده و امکان تجربه ی لذت بخش بازی با آب را برای فرزندانمان به ارمغان می آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر لار تصریح کرد: آبنمای موزیکال پارک شهر، گامی برای افزایش همه شمولی، غنای حسی و سرزندگی بخش های غیرفعال بزرگترین فضای سبز شهری لار است.
امروزه باید به خلق فضاهای "همه شُمول" همت گماریم، فضای همه شمول، فضایی است که به تقاضای همه ی اقشار و همه ی گروه های سنی و جنسی، پاسخ میگوید. 
 مهندس میرپور افزود: فعال سازی اراضی بایر پارک شهر و طراحی یک پارچه ی اراضی غیرفعال این پارک در دستور کار است، این طرح مراحل پایانی خود را از سر میگذراند. پارک شهر لار، با مساحتی قریب به 5 هکتار در آینده ی نه چندان دور، مورد استفاده ی شهروندان لار خواهد بود.
وی اضافه کرد: دریاچه ی مصنوعی، مجموعه های بازی به تفکیک گروه های سنی، مسیرهای دوچرخه و منظرسازی دامنه ی کوه، از جمله بخش های پیشنهاد شده در طرح پیشنهادی پارک شهر است.
میرپور در پایان گفت: ارتباط پارک شهر با مسیر دوچرخه ی آتی شبکه ی یکپارچه از مسیرهای دوچرخه را شکل خواهد داد و لار را یک گام دیگر به سمت شهر انسان مدار نزدیک خواهد ساخت.

 محمد رضا قنبرنژاد شهردار لار نیز در این مراسم گفت: همزمان با عید بزرگ غدیر، شاهد بهره برداری از نخستین آبنمای خشک موزیکال استان فارس در بوستان ملت شهر لار هستیم. 

وی افزود: این آبنمای موزیکال که با هدف زیباسازی و ایجاد تنوع در امکانات تفریحی شهروندان ساخته شده دارای دو حالت هارمونیک و موزیکال است. در حالت موزیکال با پخش موزیک از طریق سیستم صوت مخصوص این آب نما، ترکیبی از حرکات ریتمیک نور و آب باعث ایجاد جلوه های بصری زیبایی می شود.

قنبرنژاد اضافه کرد: امیدواریم به زودی و به برکت این ایام فرخنده شاهد از بین رفتن ویروس منحوس کرونا در تمام دنیا باشیم و جشن بزرگی را در کنار این آب نمای بزرگ با حضور تمام شهروندان برگزار کنیم.
وی در پایان گفت: برای اجرای این پروژه که شامل احداث آب نما، محوطه سازی و تاسیسات است بالغ بر 450 میلیون تومان از محل درآمد شهرداری هزینه شده است.

نظرات بینندگان