کد خبر: ۱۲۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
در دیدار با خانواده شهیدهنرمند شاخص سال مطرح شد:

شهیدان هنر شهادت را به تصویر کشیدند

در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی اعضای ستاد برگزاری این هفته در استان فارس همراه با جمعی از اساتید و پیشکسوتان هنر با خانواده شهید هنرمند شاخص سال دیدار کردند.
به گزارش شیرازه، در این دیدار جمعی از اعضای ستاد و برخی از پیشکسوتان و نام آوران هنر انقلاب اسلامی فارس با خانواده هنرمند شهید هاشم خوش اندام دیار کردند.

کرم اللهی: یاد شهید شاخص در همه رویدادهای هنری استان گرامی داشته می شود

  • در ابتدای این دیدار محمد کرم اللهی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس و دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس با اشاره به مقام شهدا اظهار داشت: شهیدان همه هنرمندند چرا که بالاترین و والاترین هنر را که همان هنر شهادت و سرباختن در راه دوست است را به زیباترین شکل به تصویر کشیده و معنا کرده اند تا جاودانه بمانند.

وی افزود: انتخاب شهید هنرمند شاخص سال امری زمانبر و کاری کارشناسانه است به نحوی که هر سال بر اساس فضای فرهنگی جامعه و نیازهای روز شخصیت و زندگی شهدا بررسی شده و طی یک برنامه ریزی جدی و در چند مرحله شهید شاخص سال انتخاب می شود.

دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس گفت: سال گذشته شهید دکتر علیرضا فیروزی از شهرستان فسا به عنوان شهید شاخص سال انتخاب شد  و بر اساس این انتخاب  در طول سال کتاب زندگی این شهید توسط جمعی از علاقه مندان و پژوهشگران اماده شد.

وی گفت: بنا داریم از این کتاب در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی کنیم همچنین مراحل پژوهشی ساخت فیلم مستند زندگی این شهید گرانقدر  به انجام رسیده و ان شائالله به زودی ساخت این اثر مستند آغاز خواهد شد.

کرم اللهی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری نیز همه دستگاه های فرهنگی کمک کنند و براساس مصوبه ستاد در تمام رویدادهای مهم فرهنگی و هنری استان از تصویر و یاد و نام شهید هاشم خوش اندام هنرمند  شهید شاخص سال نیز استفاده شده و یاد وی گرامی داشته شود.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم سال آینده در آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی خبر ساخت فیلم مستند زندگی هر دو شهید و چاپ کتاب زندگی شهید خوش اندام را نیز اعلام کنیم و آن را در معرض دید و استفاده علاقه مندان قرار دهیم

مهدی فقیه: شهیدان نقش هور در آتش را به من دادند

مهدی فقیه هنرمند خوش آوازه و خوش بیان شیرازی نیز اظهار داشت: خانواده شهید خوش اندام خانواده ای خوش نام و خوش سابقه هستند که زندگی خویش را در پرتو عشق به حضرات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گذرانده و از این طریق کسب آبرو کرده اند.

وی گفت: در گذشته همه ما در جلسات مذهبی هفتگی که در خانه ها برگزار می شد شرکت می کردیم و پدربزرگ و پدر این شهید والامقام نیز از جمله چهره های مخلص و حاضر در این جلسات بودند که در آن عشق به حضرت امام حسین علیه السلام جریان داشت.

فقیه افزود: شهدای عزیز ما بالاترین اسوه شهادت را که حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام بوده به عنوان اسوه و الگوی خویش قرار دادند. ما نیز در زندگی برکت های زیادی از شهدا دیده ایم و شخصا تجربه راه اندازی موزه شهدا در شیراز را هرگز فراموش نمی کنم

وی گفت: قبلا هم گفته ام که قرار بود یکی از بزرگان بازیگری نقشی را که در هور در آتش ایفا کردم اجرا کند اما عزیزالله حمیدنژاد کارگردان اثر به جای عزت الله انتظامی مرا برای آن اثر انتخاب کرد و من نمعتقدم شهدا در ازای خدمت به خودشان این نقش را به من دادند.

این هنرمند پیشکسوت گفت: این که افرادی مثل شهید اوینی به این جایگاه و مقام می رسند مساله مهمی است اما انان بیهوده به این جایگاه نرسیده اند بلکه حسن خلق و سلوک و رفتار مردم دارانه و انسانی آنان در تعالی شان در این مسیر نقش داشته است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان