کد خبر: ۱۶۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

وزیر فرهنگ و ارشاد مهمان یاد روز سعدی

برنامه‌های یاد روز سعدی اعلام شد، در هفته یاد روز سعدی شیرازی سه سفارت خانه میزبان برنامه‌های یاد روز سعدی هستند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان یاد روز سعدی شیرازی است.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،حمیدرضا قانعی در نشست خبری هفته بزرگداشت سعدی شیرازی، گفت: هفته فرهنگی و هنری بزرگداشت سعدی شیرازی یکی از مهم‌ترین رویدادهای شهر شیراز و فارس به‌حساب می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه اندیشه‌ها، پندها و حکمت‌های سعدی مایه افتخار گذشتگان، نسل امروز و آیندگان خواهد بود، اظهار کرد: گستره فعالیت‌های فرهنگی هنری را از استان فارس خارج کنیم.

وی گفت: امیدوارم این اتفاقات باعث شناسایی بیشتر سعدی شیرازی در میان مردم شویم و سعدی شناخته شده است؛ اما ما در حد بضاعت خود سعی داریم تا این شخصیت را معرفی کنیم.

قانعی با تصریح اینکه از اصناف خواهش کردیم از سامانه سردر اصناف برای استفاده شود، اضافه کرد: امیدوارم فارس پیشتاز در نام‌گذاری‌های فارسی برای اصناف باشد.
 وی گفت: مجله سعدی‌شناسی در سال گذشته نشر شده و امسال هم منتشر می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ۲۰ عنوان برنامه بزرگ را در نظر گرفته‌ایم و برنامه‌های سعدی در شهرستان‌های فارس برگزار خواهد شد.

 غلامرضا خوش‌اقبال، با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جایگاه سعدی بزرگ شیرازی را تفسیر کنیم، باید بدانیم، زبان و ادبیات فارس به قبل و بعد از دوران سعدی تقسیم می‌شود، گفت: این شخصیت حق بزرگی در خصوص زبان و ادبیات فارسی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد مهمان یاد روز سعدی

 معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه برنامه‌های یاد روز سعدی دسته‌بندی متفاوت‌تری دارد و به جز برنامه‌های شیراز و فارس، برنامه‌های بین‌المللی خواهیم داشت، گفت: برنامه‌های علمی یاد روز سعدی توسط مرکز سعدی‌شناسی در روز یکم اردیبهشت‌ماه بعد از گلباران مقبره سعدی شیراز، آغاز می‌شود.

 وی افزود: برنامه‌های یاد روز سعدی از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و محفل انس خوشنویسی برگزار خواهیم کرد و آثار خوشنویسی تا ششم اردیبهشت‌ماه در تالار حافظ به نمایش در می‌آید.

 خوش‌اقبال اظهار کرد: برنامه یاد روز سعدی ۳۱ فروردین از ساعت ۱۹ با حضور دکتر دریا ارس، رئیس بنیاد ملی آتاتورک و سعدی پژوه و سفیر سابق کشور ترکیه در ایران و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و سالار عقیلی قطعاتی را با موضوع سعدی اجرا می‌کند و در تلاش هستیم سالار عقیلی یکم و دوم اردیبهشت برای مردم اجرا داشته باشد.

 وی گفت: برنامه سعدی در اقلیم بزرگ چین با سخنرانی استاد امیر جلالی، در روز سوم اردیبهشت‌ماه برپا می‌شود و روز چهارم اردیبهشت‌ماه، برنامه سعدی و نسخه‌های سعدی در کشور هندوستان با سخنرانی دکتر آذرمی دخت صفوی و دکتر شالویی در سفارت هندوستان و روز پنجم سعدی و نظامیه بغداد در سفارت عراق اجرا خواهد شد.

انتهای خبر/

منبع:پیام خبر

نظرات بینندگان